Ez még soha nem történt meg a GM-mel
Januártól júniusig 1,21 millió, GM által gyártott gépkocsi talált gazdára Kínában, miközben ugyanezen időszak alatt az amerikai piacon mindössze 1,07 millió autót értékesített a detroiti óriás. A vállalat az előző év azonos időszakához képest másfélszeresére emelte eladásait az ázsiai országban – jelenti az AP.
A trónfosztás jól jelzi az amerikai konszern függését a fejlődő országoktól piacaitól, csakúgy, mint az amerikai szektor instabil állapotát. Ebben az évben egyik hónapról a másikra éppen annyiszor emelkedtek az autóértékesítések, mint ahányszor csökkentek. Az első félévben a GM négy alapmárkájából 36 százalékkal több kelt el az Egyesült Államokban, mint tavaly, viszont május és június között 12 százalékkal csökkent az értékesítés, 195 ezer darabra.
A kínai féléves autóértékesítési adatok egyelőre nem elérhetőek, de az tudható, hogy januártól májusig 55 százalékkal, 5,7 millió darabra emelkedett az eladott gépkocsik száma. Kína a múlt évben vált a világ legnagyobb autópiacával, az ázsiai országban tavaly 13,6 millió autó talált gazdára.


