Cégvilág

"Keresik a bajt" a Toyota tulajdonosok

A Toyota szeretné elérni, hogy márkakereskedői megtanítsák a leendő tulajdonosokat az autók helyes használatára, miután kiderült, hogy több autós nem rendelkezett néhány fontos információval, amellyel elkerülhetőek a balesetek.

Jim Lentz, a Toyota amerikai üzletágának vezetője a Bloombergnek elmondta: a Toyota tulajdonosok mintegy 15 százaléka az autógyár felhívása ellenére a gázpedál alatt hagyja az extra padlószőnyeget. Mindez azután derült ki, hogy a japán autógyár 7 ezer autóssal folytatott párbeszédet a tavaly indult visszahívási sorozatot követően.

A Toyota tapasztalatai szerint számos autós nincs tisztában az automatikus vezérlés működésével, azzal, hogy a klíma emeli a motor fordulatszámát és – nem utolsó sorban – azzal, hogy a gázpedál alá gyömöszölt padlószőnyeg a pedál beakadásához, így balesethez vezet. A világ legnagyobb autógyára ezért most arra igyekszik rábírni a kereskedőket, hogy világosítsák fel a tulajdonosokat ezen a téren.

A Toyota hírnevét alaposan megtépázta a 2009 októberében indult visszahívási sorozat, amelynek keretében eddig mintegy 9 millió gépkocsit rendeltek vissza javításra. Lentz ugyanakkor saját felméréseik alapján úgy látja, hogy a márkába vetett bizalom jelentősen javult az utóbbi két és fél hónapban, főként a többszörös Toyota tulajdonosok körében.

felmérés Toyota visszahívás gázpedál
Kapcsolódó cikkek