BUX 43,099.47
+0.28%
BUMIX 3,809.92
-0.08%
CETOP20 1,820.32
+0.18%
OTP 9,216
+2.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.43%
+3.69%
ZWACK 17,350
-0.29%
0.00%
ANY 1,540
-0.96%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
+1.35%
0.00%
OPUS 151.8
+1.20%
+5.26%
-0.26%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,810
-1.82%
-0.52%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
-0.22%
0.00%
0.00%
-1.07%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
-0.52%
-9.40%
-1.11%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem kapott engedélyt az új metrókocsi

A Nemzeti Közlekedséi Hatóság Kiemelet Ügyek Igazgatósága nem adta ki az Alstom Metropolis típuscsaládba tartozó, AM5-M2 típusú 5 kocsis metrószerelvény típusengedélyét. A hatóságnak több műszaki kifogása is akadt, állítólag nem zárható ki a szerelvény akaratlan indíthatósága sem.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Kiemelt Ügyek Igazgatósága (NKH) az ALSTOM Transport S.A. nevében eljáró Budapest Metropolis Konzorcium
kérelmére, a Budapesti Közlekedési Zrt. megrendelésére gyártott, a budapesti M2 metróvonalra készült, az ALSTOM METROPOLIS™ típuscsaládba tartozó, AM5-M2 típusú 5 kocsis metrószerelvény típusengedélyezési eljárását lefolytatta, és 2010. július 30-án az érdemi döntést meghozta.

Az NKH a benyújtott dokumentumok, a jármű prototípus vizsgálatai és szemléje, valamint a külön elrendelt tartampróbák és szakértői vizsgálatok alapján, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével a típusengedélyt nem adta ki – tájékoztatott a hatóság.

Az NKH az elutasítás indoklásában több műszaki problémát is felsorol. Kifogásolja, hogy az eljárás során nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a vonatkozó jogszabályban előírtaknak, illetve nem került kellően bizonyításra, hogy a fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi előírások szerint kialakított fékberendezések.

Az állásfoglalás megemlíti azt is, hogy a járművön alkalmazott műszaki megoldás nem zárja ki egyértelműen a jármű akaratlan indíthatóságát. Ezen kívül az utólagosan elrendelt, és a jármű hibamentes üzemét bizonyítani hivatott tartampróbán feltárt hibák a járműre telepített különféle vezérlő szoftverek további módosítását és validációját igénylik – áll az NKH közleményében.

Az NKH döntése nem jogerős, 15 napon belül fellebezést nyújtható be ellene.

A BKV álláspontjáról itt olvashat

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek