Alig két hete indította el újabb profilidegen szolgáltatásait a Magyar Telekom, a távközlési csoport ennek keretében a hazai piacon egyebek mellett biztosításkötési lehetőséget kínál az esetenként akár százezer forintnál is többe kerülő mobilkészülékekre. A hangpiaci bevételek folyamatos csökkenésével szembesülő távközlési társaságok egy ideje kénytelenek egyéb, de azért valamilyen módon az alaptevékenységhez köthető területeken keresni az újabb bevételi lehetőségeket. Ezek egy része szorosabban kapcsolódik az alapszolgáltatásokhoz, más részük csak nagyon áttételesen. Az ezekből származó bevétel viszont már egyértelműen felfutást jelez. Az MTelekomnál megtudtuk, hogy a mobilvásárlásból befolyt összeg az idei első fél évben negyven százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A cég szakértői úgy vélik, egy éven belül legalább húszezren kötnek készülékbiztosítást, az üzlet hajtómotorja a nagy értékű okos telefonok terjedése, de biztosítás nemcsak ezekre az eszközökre, hanem az olcsóbb mobiltelefonokra is köthető a vásárláskor vagy az azt követő hatvan napon belül. Az előfizetők kétféle havidíjas csomag közül választhatnak. A kisebb, 490 forintos havi díjú a véletlenszerű károsodások – elemi kár, leejtés, törés, vízbe ejtés és a mások által elkövetett rongálás – esetén nyújt megoldást. Lopás, rablás esetére viszont csak a magasabb kategóriájú, havi 790 forintért igénybe vehető csomag nyújt védelmet, a cascóhoz hasonlóan néhány ezer forintos önrész vállalása mellett. A „havidíjas biztonság” ugyanakkor csak a készülék hardverére terjed ki, a SIM kártyán okozott károkra nem.
A cég a magyar piacon elsőként kínál készülékbiztosítási konstrukciót, ám világszerte már komoly üzlet épül erre a lehetőségre. Nemzetközi – elsősorban amerikai és brit – felmérések szerint az ilyesfajta ügyletekből származó globális bevétel eléri az évi egymilliárd fontot. Van mire építkezniük a szolgáltatóknak, mert a statisztikák azt mutatják, az előfizetők húsz százaléka veszíti el vagy töri össze a készülékét. A mobiltelefonok egyötöde esik áldozatul a toaletthasználatnak, a sörivásnak vagy a házi kedvenceknek. A kutatások azt is kimutatták, hogy a mobiltelefon-tulajdonosok több mint fele nem használ más címjegyzéket vagy telefonkönyvet, így a készülék elvesztése, tönkremenetele sokuk esetében felér egy „természeti katasztrófával”.
A meghatározó távközlési piacú Egyesült Államokban évente legalább 25 millió embernek van szüksége új telefonra, mert a régit elhagyta, ellopták vagy tönkrement. Az ott szokásos négy-hat dolláros készülékbiztosítási díjat mintegy 50 millióan fizetik. VG
A biztosítás az egész világra érvényes, ha az ott-tartózkodás nem haladja meg a kilencven napot. Oroszországban a VimpelCom csak a magasabb költési hajlandóságú ügyfeleket célozta meg a készülékbiztosítás lehetőségével. Ott egy négyezer rubeles telefonra havi 39–59 rubeles díjat kell fizetni.
A biztosítás az egész világra érvényes, ha az ott-tartózkodás nem haladja meg a kilencven napot. Oroszországban a VimpelCom csak a magasabb költési hajlandóságú ügyfeleket célozta meg a készülékbiztosítás lehetőségével. Ott egy négyezer rubeles telefonra havi 39–59 rubeles díjat kell fizetni. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.