Ennyit az autógyártók nagy reménységéről
Júliusban 13,6 százalékkal több gépkocsi került a kereskedőkhöz, ez 2009 márciusa óta nem tapasztalt, kis mértékű növekedés. 2009 júliusában még több mint 70 százalékos növekedési ütemet regisztráltak a kereskedők. A Daiwa intézet szerint már szeptemberben csökkeni kezdett a kínai autókereslet, és az eladatlan készletek tovább növekednek - jelenti a Bloomberg.
A kínai tervezési minisztérium szerint a kereskedőkre nehezedő nyomás következtében a következő félévben csökkenhetnek az autóárak. Marvin Zhu, a JD Power elemzője szerint miközben a gyártók egyre nagyobb kedvezményeket ajánlanak a vásárlóerő megtartására, a fogyasztók kivárásra játszanak. Zhu szerint a kereskedők jelezték, hogy a tranzakciók volumene csökkent az előző hónaphoz képest is.
A legnagyobb külföldi autógyártó, a GM júliusban 22 százalékkal növelte eladásait a júniusi 23 százalék után. A Warren Buffett által is finanszírozott BYD már lefelé módosította éves előrejelzését, a kínai gyártó a korábbi 800 ezer helyett már csak 600 ezer autó eladására számít idén.


