Júliusban 13,6 százalékkal több gépkocsi került a kereskedőkhöz, ez 2009 márciusa óta nem tapasztalt, kis mértékű növekedés. 2009 júliusában még több mint 70 százalékos növekedési ütemet regisztráltak a kereskedők. A Daiwa intézet szerint már szeptemberben csökkeni kezdett a kínai autókereslet, és az eladatlan készletek tovább növekednek - jelenti a Bloomberg.
A kínai tervezési minisztérium szerint a kereskedőkre nehezedő nyomás következtében a következő félévben csökkenhetnek az autóárak. Marvin Zhu, a JD Power elemzője szerint miközben a gyártók egyre nagyobb kedvezményeket ajánlanak a vásárlóerő megtartására, a fogyasztók kivárásra játszanak. Zhu szerint a kereskedők jelezték, hogy a tranzakciók volumene csökkent az előző hónaphoz képest is.
A legnagyobb külföldi autógyártó, a GM júliusban 22 százalékkal növelte eladásait a júniusi 23 százalék után. A Warren Buffett által is finanszírozott BYD már lefelé módosította éves előrejelzését, a kínai gyártó a korábbi 800 ezer helyett már csak 600 ezer autó eladására számít idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.