BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felpörgött az Audi motorgyár

Fél év alatt 25 milliárd forintos beruházássorozat Győrben

Június végéig 32 százalékkal több, összesen 877 ezer motort gyártott az Audi Hungaria, mint egy évvel korábban. Emellett negyedével bővült a járműgyár teljesítménye is, miután jelentősen élénkült a Győrben készülő sportkocsik iránti igény a világpiacon. A rendelésállomány növekedéséhez az is hozzájárult, hogy tavasz óta az Audi TT Coupé és Roadster frissített változatát szerelik össze az üzemben, és az autókhoz egy szintén Győrben készülő, újonnan tervezett közvetlen befecskendezésű benzinmotort használnak fel. A termelés kedvező alakulása az árbevételben is tükröződik, a tavalyi első féléves 490 milliárd forinttal szemben most 681 milliárd a szóban forgó mutató.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója az eredmények kapcsán hangsúlyozta, hogy az ingolstadti anyacég az idén meg szeretné ismételni a 2008-as rekordév teljesítményét, amikor több mint egymillió Audit szállítottak a világpiacra. A magyar leányvállalat ugyanakkor nemcsak az Audi, hanem a Volkswagen konszern többi márkája számára is szállít motorokat.

Thomas Faustmann kiemelte, hogy a gyár az év elején szállította le a 18 milliomodik motort, majd március elején kezdődött meg az RS 5 szupersportkocsiba szánt 4,2 literes, nyolchengeres, közvetlen befecskendezésű benzinmotor sorozatgyártása. Az autó egyes karosszériaelemei szintén Győrben, az Audi Hungaria szerszámgyárában készülnek, és a motor, valamint a karosszériaelemek gyártásba állítását 4 milliárd forint értékű beruházás előzte meg. Az RS 5 már a hatodik Audi modell, melyhez a magyar vállalat rugalmas, kisszériás gyártásban készít karosszériaelemeket az Audi AG megbízásából.

A cég helyzetének a stabilitását az is mutatja, hogy az Audi Hungaria június végén százzal több, 5694 embernek adott munkát, és a tavalyi első félévi közel 20 milliárddal szemben az idén 25 milliárd forintot fordít gyártástechnológiai és infrastrukturális fejlesztésekre.

Márciusban kezdte meg a munkát a vállalat legfrissebb egysége, az 55 millió forint értékű felszereléssel létrehozott kísérleti motorgyártó központ, amely a jövőben az anyacég fejlesztési részlegének megbízásából gyárt olyan egységeket, amelyek sorozatgyártására a későbbiekben Győrben kerül sor. A 22 fővel indult központban jelenleg 34-en dolgoznak, de a számuk az év végéig tovább bővül.

Ebben az évben 149 fővel többen dolgoznak az Audinál, közülük 40 mérnök a motorfejlesztés, a szerszámgyártás, a minőségbiztosítás és a termelés területén dolgozik, de további 20 mérnök felvételére vár a vállalat.

Hullámzó európai autópiac

Az európai újautó-piac továbbra is az ellentétek színtere; néhány piac növekvő tendenciát mutat, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb havi elemzéséből.

Az európai újautó-eladások júniusban 6,5 százalékkal estek a tavalyi év azonos hónapjához képest, így az első hat hónap összesített számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált újautó-eladásait.

Legfőképp a német és az olasz újautó-piacok elhúzódó gyengélkedése (–32,3 és –19,1 százalék) látszik meg az eredményeken, de a kelet-közép-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak a piac összességére.

Néhány nagy márka, mint a FIAT, a Ford, a Volkswagen – amelyek hagyományosan népszerűek a német és az olasz vásárlók körében – már erősen megszenvedi, hogy Németországban tavaly ilyenkor dübörgött a roncsprogram.

A 32 százalékos német forgalomesésnél csak a görög piac negyven százalékot kitevő zuhanása a nagyobb.

Nagy-Britanniában viszont a tavalyi első féléves küszködés után az idén 19 százalékos a piacbővülés a folyamatban lévő roncsautóprogramnak köszönhetően.

A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. Tavaly ilyenkor a top tízes lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, az idén viszont a Cliónak és a Megane-nak köszönhetően már a második.

Az európai újautó-eladások júniusban 6,5 százalékkal estek a tavalyi év azonos hónapjához képest, így az első hat hónap összesített számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált újautó-eladásait.

Legfőképp a német és az olasz újautó-piacok elhúzódó gyengélkedése (–32,3 és –19,1 százalék) látszik meg az eredményeken, de a kelet-közép-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak a piac összességére.

Néhány nagy márka, mint a FIAT, a Ford, a Volkswagen – amelyek hagyományosan népszerűek a német és az olasz vásárlók körében – már erősen megszenvedi, hogy Németországban tavaly ilyenkor dübörgött a roncsprogram.

A 32 százalékos német forgalomesésnél csak a görög piac negyven százalékot kitevő zuhanása a nagyobb.

Nagy-Britanniában viszont a tavalyi első féléves küszködés után az idén 19 százalékos a piacbővülés a folyamatban lévő roncsautóprogramnak köszönhetően.

A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. Tavaly ilyenkor a top tízes lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, az idén viszont a Cliónak és a Megane-nak köszönhetően már a második.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.