Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója az eredmények kapcsán hangsúlyozta, hogy az ingolstadti anyacég az idén meg szeretné ismételni a 2008-as rekordév teljesítményét, amikor több mint egymillió Audit szállítottak a világpiacra. A magyar leányvállalat ugyanakkor nemcsak az Audi, hanem a Volkswagen konszern többi márkája számára is szállít motorokat.
Thomas Faustmann kiemelte, hogy a gyár az év elején szállította le a 18 milliomodik motort, majd március elején kezdődött meg az RS 5 szupersportkocsiba szánt 4,2 literes, nyolchengeres, közvetlen befecskendezésű benzinmotor sorozatgyártása. Az autó egyes karosszériaelemei szintén Győrben, az Audi Hungaria szerszámgyárában készülnek, és a motor, valamint a karosszériaelemek gyártásba állítását 4 milliárd forint értékű beruházás előzte meg. Az RS 5 már a hatodik Audi modell, melyhez a magyar vállalat rugalmas, kisszériás gyártásban készít karosszériaelemeket az Audi AG megbízásából.
A cég helyzetének a stabilitását az is mutatja, hogy az Audi Hungaria június végén százzal több, 5694 embernek adott munkát, és a tavalyi első félévi közel 20 milliárddal szemben az idén 25 milliárd forintot fordít gyártástechnológiai és infrastrukturális fejlesztésekre.
Márciusban kezdte meg a munkát a vállalat legfrissebb egysége, az 55 millió forint értékű felszereléssel létrehozott kísérleti motorgyártó központ, amely a jövőben az anyacég fejlesztési részlegének megbízásából gyárt olyan egységeket, amelyek sorozatgyártására a későbbiekben Győrben kerül sor. A 22 fővel indult központban jelenleg 34-en dolgoznak, de a számuk az év végéig tovább bővül.
Ebben az évben 149 fővel többen dolgoznak az Audinál, közülük 40 mérnök a motorfejlesztés, a szerszámgyártás, a minőségbiztosítás és a termelés területén dolgozik, de további 20 mérnök felvételére vár a vállalat.
Az európai újautó-eladások júniusban 6,5 százalékkal estek a tavalyi év azonos hónapjához képest, így az első hat hónap összesített számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált újautó-eladásait.
Legfőképp a német és az olasz újautó-piacok elhúzódó gyengélkedése (–32,3 és –19,1 százalék) látszik meg az eredményeken, de a kelet-közép-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak a piac összességére.
Néhány nagy márka, mint a FIAT, a Ford, a Volkswagen – amelyek hagyományosan népszerűek a német és az olasz vásárlók körében – már erősen megszenvedi, hogy Németországban tavaly ilyenkor dübörgött a roncsprogram.
A 32 százalékos német forgalomesésnél csak a görög piac negyven százalékot kitevő zuhanása a nagyobb.
Nagy-Britanniában viszont a tavalyi első féléves küszködés után az idén 19 százalékos a piacbővülés a folyamatban lévő roncsautóprogramnak köszönhetően.
A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. Tavaly ilyenkor a top tízes lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, az idén viszont a Cliónak és a Megane-nak köszönhetően már a második.
Az európai újautó-eladások júniusban 6,5 százalékkal estek a tavalyi év azonos hónapjához képest, így az első hat hónap összesített számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált újautó-eladásait.
Legfőképp a német és az olasz újautó-piacok elhúzódó gyengélkedése (–32,3 és –19,1 százalék) látszik meg az eredményeken, de a kelet-közép-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak a piac összességére.
Néhány nagy márka, mint a FIAT, a Ford, a Volkswagen – amelyek hagyományosan népszerűek a német és az olasz vásárlók körében – már erősen megszenvedi, hogy Németországban tavaly ilyenkor dübörgött a roncsprogram.
A 32 százalékos német forgalomesésnél csak a görög piac negyven százalékot kitevő zuhanása a nagyobb.
Nagy-Britanniában viszont a tavalyi első féléves küszködés után az idén 19 százalékos a piacbővülés a folyamatban lévő roncsautóprogramnak köszönhetően.
A Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. Tavaly ilyenkor a top tízes lista ötödik helyét foglalta el az első 6 hónapra számolt eladásai alapján, az idén viszont a Cliónak és a Megane-nak köszönhetően már a második.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.