Úgy tűnik, a mobiltelefon sem „ússza meg” saját újság nélkül. A tengerentúlon október közepén debütáló „magazin”, a Nomad Editions ugyanis éppen ezt a le nem fedett rést célozza meg. A fő témák között a gasztronómia, a mozi éppúgy helyet kap, mint az online navigáció.
Egyre nagyobb az igény a minőségi tartalom iránt a hordozható készülékek tulajdonosai részéről, jó példa erre az e-könyvek egyre növekvő eladási száma, avagy a magazinok iPaden megjelenő változatai – fogalmazott Mark Edmiston, az újság vezérigazgatója, aki korábban a Newsweek elnökeként dolgozott. Ezzel párhuzamosan igen komoly növekedési potenciált lát a kifejezetten mobilra készített tartalmakban is – ez esetben korántsem arról van szó, hogy egy meglévő online kiadást kellene mobilkörnyezetben is elérhetővé átalakítani. A hordozható telefonok, e-könyvek felületének tartalmi „kitöltése” az újságírás számára is új területet jelent.
Az elképzelések szerint a Nomad Editions minden egyes száma egy adott területre helyezné a hangsúlyt, fotókkal, videotartalmakkal kiegészítve. A Nomad Editionshöz előfizetéssel lehet hozzájutni, internetes címe ugyanis nincs. A tervek szerint egy-két hosszabb anyaggal, négy-öt rövidebb történettel halmoznák el az olvasót, majd az egyhónapos ingyenes próbaidőszakot követően az éves előfizetési díj 24 dollár lenne, de a háromhavi előfizetés lehetőségét is felkínálják.
A kiadó ráadásul abban is úttörőnek számít, hogy akik részt vesznek az alkotási folyamatban – legyen szó írókról, fotósokról, szerkesztőkről –, egyúttal a sikerből is részesednek. A Nomad Editions ugyanis az elképzelések szerint profitjának meghatározott részét szétosztja közöttük. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.