Az első hat hónapban 5,7 százalékkal növekedett az amerikai reklámpiac, így a 2010 első félévére eső forgalom 63,57 milliárd dollárt tett ki – áll a Kantar Media féléves jelentésében. Jon Swallen, a Kantar elemzője szerint ráadásul a harmadik negyedév eddigi adatai is jónak tűnnek, ami legalábbis bizakodással töltheti el a reklámpiacot.
A Kreatív Online összefoglalója szerint a fellendülést a televízió vezette a tengerentúlon. Az itt elköltött hirdetői pénzek 10 százalékkal növekedtek, amit elsősorban a kiskereskedelmi és az autós szektor, illetve a politikai kampányok mozgattak. Érdekesség, hogy a vébének köszönhetően a spanyol nyelvű tévékben elköltött összegek is jelentősen, 14,6 százalékkal növekedtek.
A rádió esetében a pénzek leginkább az országos csatornákhoz áramlottak, a növekedés itt megközelítette a 17 százalékot, míg a helyi adók esetében csak 4 százalékos volt, a teljes szegmens így 6,3 százalékkal növekedett. Az internetes bannerhirdetésekre szánt költés is növekedett, itt 5,3 százalék volt az előremozdulás.
A további médiatípusok változása ellenben szerényebb volt: a közterület bevétele 2,8 százalékkal nőtt, míg a magazinoké 1,6 százalékkal. Csökkenést az első félévben csak a napilapok szegmense produkált a legfontosabb médiatípusok közül, itt 3 százalékos volt a visszaesés.
A hirdetői toplista első 10 helyezettjénak költései összességében 11,5 százalékkal növekedtek, ezzel elérték a 8,35 milliárd dolláros szintet, a kis hirdetők költései viszont alig emelkedtek a Kantar jelentése szerint, így világosan látszik, hogy a mostani fellendülést a nagy reklámköltők okozták. A toplistán az első helyet továbbra is a majdnem mindegyik nagyobb márkájánál büdzsét bővítő Procter & Gamble birtokolja, több mint 1,5 millárd dolláros költésével, ami 31 százalékos növekedés az előző évhez képest. A második helyezett AT&T telefonszolgáltató növekedése 14 százalékos volt, ezzel 1,1 milliárdra emelte a költését, a harmadik helyre pedig a General Motors futott be 1,04 milliárddal, ami meghaladja a 45 százalékos növekedést 2009 első félévéhez képest. A GM egyébként nem az egyetlen autógyártó az első tízben, a Toyota és a Ford is bekerült az elitbe, ami több mint három éve fordult elő utoljára.
Ha szektoronként nézzük a növekedést, akkor a 10 legnagyobb kategória reklámjelenléte 7,3 százalékkal, 36 milliárd dollárra emelkedett, melyből a válság idején szinte alig vergődő autós szektor volt a legerősebb: 23,4 százalékos költésnöveléssel 6 milliárd dollár felett teljesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.