BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Opel hamarosan Kínába megy

A General Motors év végén megkezdi az Opel autók árusítását Kínában – jelentette ki a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjújában a német márka vezérigazgatója, Nick Reilly. Mindeddig a GM azért nem forgalmazta az Opelt az

Európán kívüli piacokon, mert attól tartott, hogy így belső konkurenciát támasztva csökkentené más márkáinak, a Chevrolet-nek, a Buicknak és a Holdennek az értékesítését.

Nemrégiben egy másik interjúban kizárta ugyanakkor az Opel piacra dobását az Egyesült Államokban, mondván, túl sok az átfedés néhány modell között: a Buick Regal például az Opel Insignia alapjára épül. Kínában azonban az Opel meglovagolhatná a német márkák jó hírnevét, és új vevőkört szerezhetne a GM-nek, olyat, amely nem a szintén az amerikai céghez tartozó Chevrolet és Buick autókat preferálja.

A realitások talaján maradva Reilly ugyanakkor tudja, az Opel egyelőre nem tud nagy mennyiséget eladni Kínában az ottani alacsony árszint miatt. A két vezető helyi márka, a Cherry és a BYD tömegmodelljeinek ára 25–60 ezer jüan (3700–8800 dollár) között van DK

A külpiacokon kelendőbbek a német autók

A VDIK iparági szövetség adatai szerint a múlt hónapban 221 ezer új autót helyeztek forgalomba Németországban, 27 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Az augusztusig tartó nyolc hónap alatt 1,9 millió gépkocsi kapott új rendszámot az országban, míg 2008 azonos időszakában ez a szám 9,6 százalékkal magasabb volt – jelenti az Automotive News Europe.

A német autógyártók ugyanakkor 12 százalékkal több, 252 ezer autót exportáltak a múlt hónapban, január és augusztus között 36 százalékkal, 2,73 millióra emelkedett a külpiacokra szállított autók száma.

A német autógyártók ugyanakkor 12 százalékkal több, 252 ezer autót exportáltak a múlt hónapban, január és augusztus között 36 százalékkal, 2,73 millióra emelkedett a külpiacokra szállított autók száma.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.