BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak jövője van az elektromos autónak

Minden nagy autószalon előtt sorra jönnek az elektromos gépkocsikról szóló hírek. A hónap végén nyitó párizsi nemzetközi bemutatón is gyakorlatilag minden nagy autóipari csoport kiállítja kísérleti járművét.

Köztük lesz az a modell is, amelyet Citroën C-Zero, Peugeot iOn és Mitsubishi i-Miev néven is láthat a nagyközönség, miután mindhárom márka ugyanazt a kocsit gyártja, csak más-más néven.

Az előzetes hírek szerint a Peugeot iOn – piactól függően – 33-35 ezer euróba kerül majd, elterjedésére azonban a Peugeot sem számít a közeljövőben: az iOn gyártását fokozatosan futtatják fel, az évente 50 ezer darabos kapacitást csupán 2015-ben érik el. Ennek oka nemcsak a miniautóhoz képest viszonylag magas ár, hanem az is, hogy az elektromos gépkocsit gyakorlatilag csak otthon töltheti fel a tulajdonos.

Körülbelül húsz év kell ahhoz, hogy elérhető áron olyan lítiumakkumulátoros autókat gyártson az ipar, amelyek hatótávolsága megegyezik a mai benzinmotoros járművekével.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.