BUX 52,312.18
-0.01%
BUMIX 4,400.9
+0.13%
CETOP20 2,387.77
0.00%
OTP 18,240
-0.27%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.53%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,580
+1.94%
0.00%
-0.69%
-1.09%
+1.03%
-0.40%
-1.51%
+1.78%
+1.79%
+1.00%
OTT1 149.2
0.00%
-1.20%
MOL 2,436
-0.33%
-0.66%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+1.69%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
-0.10%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.21%
-0.35%
0.00%
-0.41%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
+0.44%
-1.66%
0.00%
0.00%
-0.47%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hatalmas árkedvezményekkel adja a 3D tévéket a Samsung

A Panasonic menedzsmentje úgy látja, elképzelhető, hogy nem teljesül az idei évre kitűzött értékesítési cél, mivel a koreai rivális Samsung váratlanul árháborút indított a 3D televíziók terén.

"Senki nem képes lépést tartani ezekkel az árkedvezményekkel" – kommentálta a helyzetet a Bloombergnek Yoshiiku Miyata, a Panasonic televíziógyártó részlegének vezetője egy interjúban. A háromdimenziós technológiát alkalmazó cégek abban reménykedtek, hogy ez a szegmens majd kompenzálja a lapostévék piacán érzékelhető árcsökkenést, de a jelek szerint ebben tévedtek.

A Panasonic globális szinten vezető szerepet tölt be a plazma televíziók piacán, de a 3D készülékek terén a Samsung vezeti az árversenyt. A Best Buy weboldalának adatai szerint egy 50 hüvelykes Samsung 3D plazma készülék ára 989 dollár, míg egy hasonló paraméterekkel rendelkező Panasonic Viera televízióhoz csak 2 500 dollárért juthat a vásárló. A koreai cég augusztus végéig több mint 1 millió 3D-képes készüléket adott el, és saját adatai szerint az amerikai piac 88,3 százalékát tudhatja magáénak. A második negyedévben a Samsung 83 százalékos profitemelkedésről számolt be, 3,6 milliárd dollárnak megfelelő profitja több mint négyszeres a Panasonic, és a Sony nyereségének együttvéve.

A DisplaySearch piackutató adatai szerint az idei évben 3,4 millió darabot ér el az eladott 3D készülékek száma, 2014-re pedig már 42,9 milliót is elér az értékesítések száma. A Panasonic 33 százalékkal, 21 millió darabra szeretné emelni az ebben a pénzügyi évben eladott televíziók számát, ezen belül 1 millió 3D-képes készüléknek szeretne gazdát találni. Miyata szerint ugyanakkor az amerikai, és az európai kereslet lassulni látszik, az érdeklődés viszont továbbra is élénk a hazai piacon. A Panasonic a szeptember 30-ig végződő hat hónapban várakozásai szerint veszteséges lesz, a profit a következő félévben térhet vissza.

 

Kapcsolódó cikkek