BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szervezeti átalakítás után

A Magyar Telekom másfél éven belül vezető tévépiaci szolgáltató is lenne

A legnagyobb hazai távközlési csoport szervezetében a nyár közepétől elindított változások az ágazatban zajló technológiai és piaci trendekre történő gyorsabb reagálást szolgálják – jelentette ki Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója. Az általa kezdeményezett átszervezések nyomán a lakossági üzletágnál az eddigi ügyfélszegmensű koncepciót a funkcionális felosztás váltja fel, azon belül is két különálló kritikus területre válik, a marketingre és az értékesítésre. Az említett területekkel megbízott új vezetők, akiket az elnök-vezérigazgató tegnap mutatott be, részei lesznek a társaság igazgatóságának, amelytől a jövőben még sokkal integráltabb, szorosabb együttműködést vár el Christopher Mattheisen.

Emlékeztetett: a technológia terjedése nem csak az infokom ágazatot jellemzi, az ott van ma már az energiaiparban, az egészségügyben, a szállításban és egyéb gazdasági ágazatokban. Ezek számára is tudni kell megfelelő szolgáltatásokat ajánlani – tette hozzá. Mint ismert, az energiapiacon „alternatív szolgáltatóként” néhány hónapja már megjelent a Magyar Telekom.

Még mostanában is nehéz időszakot él át a távközlési csoport a válság nyomán legyengült vásárlóerő miatt, bár valami fény már látszik az alagút végén – emelte ki Mattheisen. Hozzátette: ez azonban még nem olyan mértékű, hogy emiatt a második negyedévi jelentésben előre jelzett éves bevétel- és profitvárakozáson változtatni kellene. A cégvezetés 2010-re hat-nyolc százalékos bevételi és hét-kilenc százalékos EBITDA-csökkenéssel kalkulál. A két-három éve meghirdetett három képernyős stratégiát Christopher Mattheisen ma is jónak tartja, ennek kapcsán külön kiemelte a társaság előretörését a tévépiacon, ahol a jelenlegi 28 százalékos részesedésével a második legnagyobb szolgáltató. Megjegyezte: egy-másfél éven belül a vezető pozíció megszerzését is kivitelezhetőnek tartja. Lapunk kérdésére kifejtette, hogy a funkcionális szétválasztás a társaság vállalati üzletágában nem indokolt, annak irányítása egy kézben marad.

A lakossági és a kis- és középvállalati ügyfeleknek viszont jót tesz az egymástól elkülönülő értékesítés és marketing – ezt már Király István, az utóbbi területért felelős vezérigazgató-helyettes mondta, ő júliustól tölti be ezt a pozíciót. Ez teszi egyebek mellett lehetővé az újabb fogyasztói szegmensek és igényeik meghatározását, újfajta szolgáltatások megjelenését. Idesorolhatók az energiapiaci belépő mellett az egy év alatt százezer ügyfelet hozó biztosítási szolgáltatások, valamint a négyes díjcsomagok bevezetése. Utóbbi csendes kampány mellett is néhány hét alatt 13 ezer átjelentkezést hozott – emeli ki Király István. Ez egyben azt is mutatja, hogy az új szolgáltatások jó ügyfélmegtartó erőt is jelentenek.

A piaci terjeszkedést segíti az is, hogy a lapos tévék és az okos telefonok ára érezhető mértékben csökkent az elmúlt időben. Az okos telefonok aránya Magyarországon még csak 15 százalékos, szemben a fejlett nyugati piacokon kimutatható 20 százalékkal, de a növekedés üteme alapján nem túl sokára nálunk is elérheti ezt a mértéket.

A három képernyős stratégia kapcsán megjegyezte: nemcsak az előfizetői darabszám növekedése a fontos, hanem a rajtuk megjeleníthető tartalom átjárhatósága is: ugyanazt az információt hogyan lehet mindhárom felületen megtekinteni.

Lapunk kérdésére elmondta: az energiaipari cégekkel együtt nyitottak az intelligens mérőrendszerek alkalmazása iránt, de ezek az eszközök egyelőre csak a vállalati szektor számára megfizethetők. A lakosság még drágállná ezek több tízezer forintos árát. A terjedését az egységes nyílt szabványok hiánya is gátolja.

A Magyar Telekomhoz az élelmiszeriparból érkező másik vezérigazgató-helyettes, Keszég Attila kifejtette: a technológia-központú szemléletet az ügyfélkiszolgálásban az előfizető-központúnak kell felváltania. Ennek fontos eleme, hogy lerövidüljön az idő a szerződéskötéstől a szolgáltatás igénybevételéig. Ennek érdekében egyebek mellett megújul az informatikai háttér, a következő hetekben milliárdos beruházást igénylő európai szintű ügyfélkiszolgáló rendszer (CRM) lép a jelenlegi helyébe. Fejleszteni kívánják mind a saját üzemeltetésű, mind a partneri ügyfélszolgálati központokat. SGy


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.