BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Táblagépek a sajtóban

A La Stampának bejött az iPadre épített kampány

Médiapiac. Több mint három hónapja jelent meg Olaszországban az Apple iPadje, ám úgy tűnik, hogy az úgynevezett táblagépben rejlő lehetőségeket az olasz napilapok közül mindeddig a La Stampa használta ki a legjobban. Tény, az olaszországi kiadók aligha említhetők egy szinten az amerikaiakkal, már ami a technológiai újításokhoz való „viszonyukat” illeti. Ami talán a legnagyobb különbség, hogy a táblagépekre a napilapok nyomtatott változatának egyes elemeit töltik fel, s nem készítenek egy külön újságot kizárólag az iPadet használók számára. Ezalól egy kivétel van, a La Stampa, amely egyébként az amerikai számítástechnikai magazin, a Wired összesített listáján az első helyen végzett az itáliai napilapok között. Az iPadre tervezett tartalom mellett sokat nyomott a latban az is, hogy a kiadó egyéb digitális tartalmait is el lehet érni a táblagépen, s a letöltése egyelőre ingyenes. A sorban a La Repubblica következik, amely már fizetőssé tette az iPad-elérhetőséget, míg a dobogó harmadik fokán a Corriere della Sera és a Gazzetta dello Sport található. Kritikaként említette esetükben a tengerentúli magazin, hogy a felhasználók ebben a formában alig találnak több tartalmat, mint a nyomtatott változatban.

A La Stampa mellett szólt az olvasóbarát külalak és a funkcionalitás. Vélhetően ezen szempontok is szerepet játszottak abban, hogy július közepe óta több mint harmincezren töltötték le iPadjükre az újságot. A torinói kiadó szakemberei mindenesetre nem ülnek a babérjaikon, számos újítást terveznek. Idesorolható például, hogy fotógalériával bővítenék a „látványelemeket”. VG

Digitális lázban a printmédia

Mint már korábban megírtuk, a tengerentúli médiabirodalmak idejekorán felkészültek az újabb elektronikus eszközök megjelenésére, amelyektől azt remélik, hogy megmenthetik a nyomtatott sajtónál tapasztalható meredek bevételcsökkenéstől szenvedő társaságokat.

A News Corp. tulajdonosa, Rupert Murdoch ausztrál milliárdos még ennél is tovább ment: a cég egy kizárólag okos mobiltelefonokon és tábla-PC-ken elérhető digitális napilapot indít.

Hírlapok és magazinok sorának – Wired, Popular Science, The New York Times – már azelőtt voltak iPadre készült alkalmazásai, hogy az eszköz az üzletekbe került volna. A The New York Times állítása szerint ingyenes, hirdetésekkel szponzorált iPad-alkalmazását több mint négyszázezerszer töltötték le. A hírlapnál most arra készülnek, hogy kiadják a fizetős változatot is.

A digitális bevételek növekedése enyhítette a hagyományos nyomtatott verzió hirdetési bevételeinek a csökkenését. A hirdetők érdeklődését is egyre inkább felkeltik ezek a konstrukciók, a nyomtatott kiadványok olvasótáborainak a zsugorodásával ugyanis a reklámozók is mind nagyobb figyelemmel fordulnak a digitális eszközök kínálta lehetőségek felé.


A News Corp. tulajdonosa, Rupert Murdoch ausztrál milliárdos még ennél is tovább ment: a cég egy kizárólag okos mobiltelefonokon és tábla-PC-ken elérhető digitális napilapot indít.

Hírlapok és magazinok sorának – Wired, Popular Science, The New York Times – már azelőtt voltak iPadre készült alkalmazásai, hogy az eszköz az üzletekbe került volna. A The New York Times állítása szerint ingyenes, hirdetésekkel szponzorált iPad-alkalmazását több mint négyszázezerszer töltötték le. A hírlapnál most arra készülnek, hogy kiadják a fizetős változatot is.

A digitális bevételek növekedése enyhítette a hagyományos nyomtatott verzió hirdetési bevételeinek a csökkenését. A hirdetők érdeklődését is egyre inkább felkeltik ezek a konstrukciók, a nyomtatott kiadványok olvasótáborainak a zsugorodásával ugyanis a reklámozók is mind nagyobb figyelemmel fordulnak a digitális eszközök kínálta lehetőségek felé.

-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.