Médiapiac. Több mint három hónapja jelent meg Olaszországban az Apple iPadje, ám úgy tűnik, hogy az úgynevezett táblagépben rejlő lehetőségeket az olasz napilapok közül mindeddig a La Stampa használta ki a legjobban. Tény, az olaszországi kiadók aligha említhetők egy szinten az amerikaiakkal, már ami a technológiai újításokhoz való „viszonyukat” illeti. Ami talán a legnagyobb különbség, hogy a táblagépekre a napilapok nyomtatott változatának egyes elemeit töltik fel, s nem készítenek egy külön újságot kizárólag az iPadet használók számára. Ezalól egy kivétel van, a La Stampa, amely egyébként az amerikai számítástechnikai magazin, a Wired összesített listáján az első helyen végzett az itáliai napilapok között. Az iPadre tervezett tartalom mellett sokat nyomott a latban az is, hogy a kiadó egyéb digitális tartalmait is el lehet érni a táblagépen, s a letöltése egyelőre ingyenes. A sorban a La Repubblica következik, amely már fizetőssé tette az iPad-elérhetőséget, míg a dobogó harmadik fokán a Corriere della Sera és a Gazzetta dello Sport található. Kritikaként említette esetükben a tengerentúli magazin, hogy a felhasználók ebben a formában alig találnak több tartalmat, mint a nyomtatott változatban.
A La Stampa mellett szólt az olvasóbarát külalak és a funkcionalitás. Vélhetően ezen szempontok is szerepet játszottak abban, hogy július közepe óta több mint harmincezren töltötték le iPadjükre az újságot. A torinói kiadó szakemberei mindenesetre nem ülnek a babérjaikon, számos újítást terveznek. Idesorolható például, hogy fotógalériával bővítenék a „látványelemeket”. VG
A News Corp. tulajdonosa, Rupert Murdoch ausztrál milliárdos még ennél is tovább ment: a cég egy kizárólag okos mobiltelefonokon és tábla-PC-ken elérhető digitális napilapot indít.
Hírlapok és magazinok sorának – Wired, Popular Science, The New York Times – már azelőtt voltak iPadre készült alkalmazásai, hogy az eszköz az üzletekbe került volna. A The New York Times állítása szerint ingyenes, hirdetésekkel szponzorált iPad-alkalmazását több mint négyszázezerszer töltötték le. A hírlapnál most arra készülnek, hogy kiadják a fizetős változatot is.
A digitális bevételek növekedése enyhítette a hagyományos nyomtatott verzió hirdetési bevételeinek a csökkenését. A hirdetők érdeklődését is egyre inkább felkeltik ezek a konstrukciók, a nyomtatott kiadványok olvasótáborainak a zsugorodásával ugyanis a reklámozók is mind nagyobb figyelemmel fordulnak a digitális eszközök kínálta lehetőségek felé.
A News Corp. tulajdonosa, Rupert Murdoch ausztrál milliárdos még ennél is tovább ment: a cég egy kizárólag okos mobiltelefonokon és tábla-PC-ken elérhető digitális napilapot indít.
Hírlapok és magazinok sorának – Wired, Popular Science, The New York Times – már azelőtt voltak iPadre készült alkalmazásai, hogy az eszköz az üzletekbe került volna. A The New York Times állítása szerint ingyenes, hirdetésekkel szponzorált iPad-alkalmazását több mint négyszázezerszer töltötték le. A hírlapnál most arra készülnek, hogy kiadják a fizetős változatot is.
A digitális bevételek növekedése enyhítette a hagyományos nyomtatott verzió hirdetési bevételeinek a csökkenését. A hirdetők érdeklődését is egyre inkább felkeltik ezek a konstrukciók, a nyomtatott kiadványok olvasótáborainak a zsugorodásával ugyanis a reklámozók is mind nagyobb figyelemmel fordulnak a digitális eszközök kínálta lehetőségek felé.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.