Cégvilág

GE hajtóművek kerülnek a Bombardier repülőgépeibe

A Bombardier a GE repüléstechnikai üzletágát, a GE Aviationt bízta meg az új, Global 7000 és Global 8000 típusú üzleti repülőgépeibe szánt integrált hajtóműrendszer szállításával, melynek eredményeképpen a GE kifejlesztett egy új hajtóművet az üzleti repülőgépekhez.

A TechX fantázianevű hajtómű tovább erősíti a GE jelenlétét az ultra nagy hatótávolságú, nagy utasterű repülőgépek piacán, amelyek 8 utassal akár 7900 tengeri mérföld távolságot is képesek megtenni. A hajtómű ötvözi a GE utasszállító és hadi repülőgépekben alkalmazott hajtóműveiben megjelenő csúcstechnológiai megoldásokat, amelyek a cég évi 1 milliárd dolláros, új technológiák kutatásába és fejlesztésébe tett beruházásai eredményeképpen születtek.  

A TechX hajtómű számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik, többek között fajlagos üzemanyag-fogyasztása 8 százalékkal kisebb a 10000-20000 font tolóerejű üzleti repülőgép-kategóriába tartozó többi gépénél; az összes szennyező anyag (nitrogén oxidok, füst, szénhidrogének és szénmonoxid) kibocsátás több mint 50 százalékkal a jelenlegi CAEP 6 szabványban előírt érték alatt van.

„A GE üzleti és általános célú repüléstechnikai termékeinek portfoliója jelentősen kibővül annak köszönhetően, hogy a Bombardier a TechX hajtóművünket választotta Global 7000 és Global 8000 típusú üzleti repülőgépeihez, emellett azt is lehetővé teszi, hogy csúcstechnológiai megoldásaink az üzleti repülési szegmensben is megjelenjenek" - jelentette ki Brad Mottier, a GE Aviation üzletágának és általános repülésügyi szervezetének alelnök-vezérigazgatója. 

A GE Aviation üzletághoz tartozó Engine Services divízió jelenléte hazánkban is erős. A Budapesttől észak-keleti irányban mintegy 30 km-re elhelyezkedő veresegyházi üzem immár 10 éve világszerte több mint 50 ügyfél számára végez repülőgéphajtómű-alkatrészjavítási szolgáltatásokat. 


 

global 7000 bombardier techx ge aviation brad mottier hajtómű
Kapcsolódó cikkek