Új infravörös fénykibocsátó diódát (IR-LED) terveztek Németországban, amelynek segítségével észlelni lehet az autóvezetőket veszélyeztető ún. mikroelalvást. Az Osram Opto Semiconductors megoldásához az IR-LED-en kívül szükség van egy érzékelővel ellátott kamerára is. Ez észleli az emberi szem által nem látható infravörös fényt, és elemzi az autóvezetőnek a kamera által vett képét, akár éjjel is, miközben a sofőr mindebből semmit nem vesz észre.
A vezető látómezejében felszerelt kamera képéről képelemző szoftverrel lehet eldönteni, hogy a vezető fáradt vagy figyelmetlen. Kis méretének és a beépített – az IR-fényt 40 fokos szögben kisugárzó – lencséjének köszönhetően a fénykibocsátó dióda könynyen felszerelhető a műszerfalra is. Közvetlenül, árnyékmentesen, szemből „világítja meg” a vezetőt.
Német statisztikák szerint évente 1300 körüli számú halálos áldozata van az utakon az olyan baleseteknek, amelyekben egyedül a balesetet szenvedett jármű szerepel. Becslések szerint ezen esetek legalább egynegyede a mikroalvás miatt következik be.
Az IR-LED-ek máshol is alkalmazhatók, például az éjjellátó rendszerekben, a közeli környezet észlelésében, illetve a vezetők holttérfigyelésében. Az IR-LED élettartama több tízezer óra, sokkal több, mint egy autó átlagos üzemelési ideje. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.