„El kell hitetni az unióval, hogy a magyar állam le tudja zárni 2015-ig a négyes metró projektjét. Ha ugyanis nem tudjuk meggyőzni az EU-t, akkor bukjuk a teljes, 181 milliárd forintos uniós támogatást” – vázolta a helyzetet lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. Szerinte ha korábban kapcsol a BKV, ha korábban látja azt, hogy az Alstom számos elvárásnak nem tesz eleget, s a szerződés felmondását helyezi kilátásba, akkor lehet, hogy ezt a kockázatot csökkenteni lehetett volna. Elsősorban a 2006 és 2008 közötti időszakban, hiszen akkor született számos olyan döntés, amely a mai helyzetet már determinálta. „Egy kétséges műszaki minőségű, a fékberendezésekre vonatkozó hatályos szabályozásnak nem megfelelő és üzemeltetési szempontból igen kockázatos új jármű tízmilliárdokért történő beszerzése nagyobb ár, mint amit azon veszteségek jelentenek, amelyeket a szerződésbontás miatt bekövetkező késedelmek nyomán szenved el Budapest” – véli Vitézy Dávid.