BUX 39,352.08
+0.24%
BUMIX 3,714.21
-0.90%
CETOP20 1,755.75
+0.47%
OTP 8,158
+0.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.33%
0.00%
ZWACK 18,700
+0.27%
0.00%
ANY 1,560
-0.95%
RABA 1,075
-2.27%
+1.39%
-1.54%
-0.65%
+1.48%
+1.44%
+2.38%
-4.24%
0.00%
+2.70%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,902
-1.02%
-2.44%
ALTEO 2,350
-0.84%
-8.11%
-2.37%
EHEP 1,020
+2.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.26%
-2.69%
-3.32%
0.00%
-2.23%
-0.83%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.90%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nagyobb versenyt akar az unió Ferihegyen

Az Európai Unió tegnap felszólította a magyar hatóságokat, hogy minden érintett szolgáltató számára biztosítsanak egyenlő hozzáférést a Budapest Airport földi kiszolgálási piacához.

Az Európai Bizottság ugyanis úgy véli, hogy Magyarország nem teljesít egy uniós irányelvet, amelynek értelmében a földi kiszolgálás körébe tartozó szolgáltatásokat – a poggyászkezelést, a fedélzeti ellátást, az üzemanyag és az olaj kezelését, illetve a földi utasszállítást – valamennyi szolgáltató számára lehetővé kell tenni. A bizottság szerint a magyar hatóságok indokolatlanul és tisztességtelenül korlátozzák a Budapest Airport piacához való hozzáférést. Magyarország megkapta a kötelezettségek teljesítésére vonatkozó kérést, és az abban előírtakat két hónapon belül teljesítenie kell. Ellenkező esetben a bizottság az ügyet az Európai Bíróság elé terjesztheti.

Az említett irányelv a tagállamok számára előírja a földi kiszolgálás körébe tartozó szolgáltatások piacának megnyitását, ez azt jelenti, hogy Európa bármely repülőterén, amelynek éves forgalma legalább 2 millió utas vagy 50 ezer tonna áru, a szóban forgó szolgáltatások nyújtását bármely szolgáltató végezheti. A tagállamok csak a földi kiszolgálás négy területén korlátozhatják a szolgáltatók számát kettőnél nem kevesebbre: ezek a pogygyász kezelése, a forgalmi előtéren előforduló feladatok, az üzemanyag és az olaj, illetve az áruk és postai küldemények kezelése.

„A Budapest Airport együttműködik a magyar hatóságokkal a földi kiszolgálók ügyében. Egyetért az Európai Bizottság szándékaival, hiszen a cég érdeke is az, hogy minél nagyobb verseny legyen a repülőtéri szolgáltatók között annak érdekében, hogy minél olcsóbb legyen a légiutas- és áruszállítás teljes költsége” – reagált a hírre Hardy Mihály, a Budapest Airpot kommunikációs igazgatója.

Hardy Mihály ugyanakkor megérti a magyar hatóságokat, hogy a repülőtéri építkezések idején azok korlátozzák a szolgáltatást nyújtók számát. A kommunikációs igazgató úgy véli, hogy a hamarosan befejeződő építkezések után megszűnik a korlátozás, és erősödhet a verseny a szolgáltató cégek között. GIJ

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek