Az utóbbi években a távközlési szolgáltatók számára életbevágóan fontossá vált – a piaci részesedések megőrzése mellett – az árbevétel védelme. A vállalati költséghatékonyságra való törekvés, valamint az adatkommunikációs és internet-hozzáférési piacon a rendelkezésre álló sávszélességek „tartalommal megtöltése” lehetőséget adott a hosztolt és menedzselt szolgáltatások térnyerésére – áll a BellResearch által készített Magyar infokommunikációs jelentés internetalapú megoldásokkal és menedzselt szolgáltatásokkal foglalkozó, friss elemzésében.
A SaaS megítélése kettős. A hozzáférés területén feltételezi a magasabb szolgáltatási szintet, miközben fogadtatása ellentmondásos: a kínált előnyöket könnyen háttérbe szorítja az outsourcing jelleg, mely sokszor még mindig negatívan cseng a hazai üzleti döntéshozók fülének. A piacot jellemző, ma még viszonylag jelentős távolmaradásra jó indikátor, hogy az egyik leginkább „egyértelmű” menedzselt szolgáltatással, a szolgáltatói VoIP-telefonmegoldással a kutatásban megkérdezett távközlési és informatikai döntéshozók alig fele találkozott, érdemi információval pedig közülük is csupán minden második rendelkezett. A menedzselt szolgáltatások terjedésének egyik legfőbb kerékkötője kétségtelenül az információhiány – mutat rá a BellResearch kutatása.
A szolgáltatások sikeres piacra vitele során meg kell küzdeni a bizalmatlansággal, a projektszerzés érdekében pedig egyaránt el kell jutni az üzleti és az informatikai döntéshozókhoz is. A referenciák, a már meglévő jó ügyfélkapcsolat kiemelten fontos, de a döntő faktor az esetek túlnyomó többségében mégis az ár, illetve az elérhető költségmegtakarítás.
A szolgáltatók célja, hogy minél több vállalatnál tekintsenek valódi alternatívaként erre a megoldásra. Bár az SaaS főleg a nagyvállalatok – elterjedtsége nyolcszázalékos –, kisebb részben – az elterjedtség háromszázalékos – a középvállalatok körében reális megoldás, a kutatássorozat eredményei szerint a piac töretlenül fejlődik. A hazai vállalati és intézményi szférában a kiszolgált funkciók között a dobogón jelenleg a vállalatirányítási rendszerek, a pénzügyi-ügyviteli szoftverek, valamint a csoportmunka-alkalmazások állnak. A kutatók szerint a következő időszakban fokozott figyelem kísérheti az ügyfélkapcsolati (CRM) megoldásokat. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.