Cégvilág

Idén kisebb veszteséget hozott Mickey Egér

A párizsi Euro Disney élménypark vesztesége az elmúlt egy évben 28 százalékkal csökkent, pedig a látogató is kevesebb volt. A filmstúdió ugyanakkor rekorderedményekről számol be.

A párizsi Euro Disney-t üzemeltető vállalat vesztesége szeptemberrel végződő üzleti évében 45,2 millió euróra csökkent, szemben az előző évi 63 millió euróval. A látogatók száma 2,6 százalékkal volt kevesebb, s így idén mintegy 15 millióan voltak kíváncsiak Mickey egérre és társaira.

A turisták ugyanakkor átlagosan – 2,4 százalékkal - többet költöttek, fejenként 45,3 eurót. Az árbevétel 4 százalékkal 1,28 milliárd euróra emelkedett. Az üzemeltető szerint a gazdasági válság ellenére az Euro Disney továbbra is a kontinens legvonzóbb tuirsztikai célpontja.

Az Euro Disney csak 40 százalékban a Walt Disney filmstúdió tulajdona. 10 százalékban a Szaudi királyi család és más befektetők tulajdonában áll. Egy napi jegy az Euro Disney parkban 54 euróba kerül.

A Walt Disney – az élményparkkal ellentétben – igencsak kedvező negyedéves eredményekről számolt be. Az adózott eredmény a júliusban végződő negyedben 1,3 milliárd dollárra emelkedett az előző év ugyanazon időszakában jegyzett 954 millióról. Az eredményen a hazai mozikban is nagy nézettséggel futó Toy Story 3 és Alíz Csodaországban produkció javított.

BBC - Világgazdaság Online-->

turizmus Disney Euro Disney filmstúdió élménypark
Kapcsolódó cikkek