Cégvilág

Íme, az Év Autója - Fotó

Érdekesen alakult a 2011-es Év Autója választás. A 23 európai ország 57 újságírójából álló zsűri először választott ki elektromos autót, bár tegyük hozzá, hogy a legnagyobb példányszámban elkelt hibrid, a Toyota Prius 2005-ös győzelme hasonlóan nagy áttörésnek számított.

A Magyarországon nem kapható Nissan Leaf – ha nem is utcahosszal, de nagy előnnyel – előzte meg az Alfa Romeo Giuliettát és az Opel Merivát. A dobogós hármas mindegyike több mint 240 pontot kapott, s csak 20 pontos lemaradással jött a negyedik, a Ford C-Max.

Más tekintetben is hozott meglepetést a szavazás: a 40 benevezett modell közül hetediknek lenni már magában is óriási teljesítmény, ráadásul a hetedik a magyar piacon a neve miatt igen kevéssé kelendő, ám kínálatával az európai piacon egyre komolyabban versenyben lévő Dacia lett.

Nissan Leaf

H/Sz/M (m)  4,45/1,77/1,55
Tengelytáv (m) 2,69
Teljesítmény (LE/ford.) 109/2 730-9 800
Nyomaték (Nm/ford.) 280/0-2 730
Gyorsulás (s) 11,9
Végsebesség (km/h) 145

A Dacia Duster olyan SUV, amelyre nem mondhatjuk, hogy városi terepjáró, mert egy utcai változata a magyar tereprali bajnokság előfutójaként nem egyszer ment jobb időket, mint a versenyre felkészített járművek. Így a Dacia és a Nissan gazdája, a Renault tehát nem lehet elégedetlen az idei eredménnyel.

Az év autója választás döntősei (Forrás: COTY)

Nissan Leaf 257

Alfa Romeo Giulietta 248

Opel Meriva 244

Ford C-Max 224

Citroën C3/DS3 175

Volvo S60/V60 145

Dacia Duster 132

Alfa Romeo Giulietta 248

Opel Meriva 244

Ford C-Max 224

Citroën C3/DS3 175

Volvo S60/V60 145

Dacia Duster 132 Nissan Leaf -->

Nissan év autója Renault Opel LEAF díj
Kapcsolódó cikkek