"Ha a kínaiak vagy az amerikaiak több krómot szeretnének látni az autón, miért utasítanánk el arra hivatkozva, hogy Svédországban ez nem jellemző?" – tette fel a kérdést Peter Horbury, a Volvo vezető tervezője. A Volvo következő, bemutatásra váró modellje 2012-ben érkezik és olyan riválisokkal kell szembenéznie, mint az Audi A3 és a BMW 1-es szériája.
A luxusmárkák között egyre élesebb a verseny, hiszen a jelenleg világelső BMW-t az Audi 2020-ig megpróbálja lehagyni. A BMW, az Audi és a Mercedest gyártó Daimler is jelentős mértékben támaszkodik a kínai piacra, csakúgy, mint a Volvo, amely egy évtized alatt a duplájára, 800 ezerre szeretné emelni az évente legyártott autók számát. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők szerint ezért nem meglepő, hogy az immár kínai tulajdonban lévő Volvo a helyi igényekre próbálja szabni modelljeit.
Az Audi egyébként már 2000-ben megjelent a kifejezetten Kínának szánt autójával, a Daimler és a BMW pedig idén mutatta be a kommunista ország számára kidolgozott típusait.