Októberben is folytatódott a teherautó-értékesítés Európa-szerte. Amíg a 27 uniós és a három EFTA-tagországban 16 százalékkal kevesebb személykocsi kelt el, mint egy évvel korábban, addig a kishaszonjárművek forgalomba helyezésének száma hét, a nagyobb teherautóké 46 százalékkal bővült. Ami a tízhavi összesítést illeti, ott már nem ilyen szép a kép, hiszen a 3,5 tonnásnál nagyobb teherkocsikból 1,1 százalékkal kelt el kevesebb, mint az elmúlt év azonos időszakában.
Ha az Izland–Norvégia–Svájc alkotta EFTA- és a régi 15 EU-tagország adatait nézzük, ott nagyjából egy tizedével kelt el több kishaszonjármű mind októberben, mind az első tíz hónapban. Kelet-Európában azonban 27 százalékos csökkenést mutat a tízhavi s 14-et az októberi mérleg.
Más a helyzet a 3,5 tonnásnál nagyobb teherautók esetében. Régiónkban 61 százalékos volt a múlt havi forgalombővülés, és október végéig is ötödével bővült a piac, míg a kontinens nyugati felében 3 százalékos volt a tízhavi eladáscsökkenés. Októberben azonban ott is meghaladta a 46 százalékos a teherkocsik forgalomba helyezése. Mindez azt mutatja, hogy ismét szükség van az áruszállító teherkocsiflották frissítésére, talán bővítésére is, hiszen a szállítási igény fejlődését a fogyasztás bővülése váltja ki.
A kelet-európai fuvarozóvállalatok egyre nagyobb részt hasítanak ki a kontinens áruszállításából, így a távolsági fuvarozást végző 16 tonnásnál nagyobb kamionok forgalma különösen a tíz új EU-tag kereskedőinél emelkedett. Októberben 83 százalékkal, 2247 darabra, de az első tíz hónap alatt is harmadával bővült a piac, meghaladva a 15 ezer darabot. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.