Cégvilág

Vége a V8-asok uralmának - A Mercedes is lejjebb adja

A modell hatvan éves története során most először jelenik meg a piacon az S-osztály négyhengeres változata. A Mercedes döntése jelzi, hogy a luxusgyártók is új megközelítést alkalmaznak a környezettudatosság jegyében.

A Mercedes az első a legnagyobb luxusautó-gyárak közül, amelyik kisebb motort épít felsőkategóriás modelljébe. A német márka az idei évben a korábban tervezettnél kétszer nagyobb, 1 milliárd eurós összeget fordít zöld fejlesztésekre az idei évben. A környezettudatos fejlesztések terén a többi autógyár is igyekszik lépést tartani, a BMW például 1,2 milliárd dollárt szán ilyen célra.

A Mercedes célja, hogy az S-osztály négyhengeres verziója is ugyanazt a teljesítményt nyújtsa, mint az eredeti modell. A német cég állítása szerint az így átalakított autó kategóriáján belül a legalacsonyabb széndioxid kibocsátást tudhatja magáénak és 8,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. Összehasonlításul: az S65 AMG csúcsmodell ezt 4,4 másodperc alatt teljesíti, kibocsátása viszont kétszer ekkora, az ára pedig a triplája a kismotoros S-osztályénak.

A Mercedes közlése szerint környezettudatos vásárlókra számít, méghozzá nem csak a magán-, hanem a céges vásárlók körében is. Más kérdés, hogy – mint a Bloomberg emlékeztet – a motortérfogatok csökkentése egyúttal a válságra adott válasz is. A BMW vezére szerint az Egyesült Államokban a luxusautók eladásai 2013-2014-ig a válság előtti szinten maradnak. az elsősorban az európai autósoknak szánt S250 CDI 3 700 euróval olcsóbban kerül a kereskedőkhöz, mint a hagyományos, V6-os változat.

Az IHS Automotive elemzője megjegyzi: a Mercedes, az Audi és a BMW üzleti modellje nem tolerálná, ha a vásárlók tömegesen vándorolnának a kisebb modellekhez, ezért várható, hogy más  felsőkategóriás típusok kis kisebb motorokat kapnak, ezzel próbálva megtartani a vevőket.

környezettudatos kibocsátás AMG V8 Mercedes S-osztály
Kapcsolódó cikkek