BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felszálló ágban a Lufthansa

Bővült a budapesti utasforgalom az idei első kilenc hónapban

Hat százalékkal nőtt Európa vezető légitársaságának, a Lufthansa csoportnak a budapesti utasforgalma 2010 első kilenc hónapjában az előző év hasonló időszakához képest – közölték a társaság tegnapi tájékoztatóján. „Magyarország mindig is stratégiai fontosságú piac volt a Lufthansa számára, örömmel látjuk, hogy az elmúlt évek legkiemelkedőbb utasszám-növekedését hozta 2010 első háromnegyed éve” – mondta Tamur Goudarzi-Pour, a társaság távozó kelet-európai igazgatója. Hozzátette, hogy a 2010-es téli menetrendben heti hatra növelték a Budapest–Düsseldorf járatok számát, illetve megtartották a 2010-es nyári menetrendben bevezetett Frankfurtba induló újabb napi járatot. „Ezzel a korábbinál hetente összesen 13-mal több járatot, illetve 2800-zal több férőhelyet kínálunk magyarországi utasaink számára” – mondta. Az igazgató kiemelte, hogy az európai légitársaságok közül a Lufthansa kínálja a legtöbb járatot és utazási lehetőséget Magyarországról. A társaság hetente 163 járatot indít a Németországban, Ausztriában, Belgiumban, Svájcban és Olaszországban található központi repülőterei felé.

Elhangzott az is, hogy a Lufthansa csoport túl van a válságon, legalábbis ezt mutatják a jelenlegi pénzügyi év harmadik negyedéves eredményei: ebben az időszakban a cég 783 millió eurós üzemi nyereséget ért el globálisan, ez 565 millió euróval magasabb, mint az előző év hasonló időszakának értéke. A jó eredmény a társaság közleménye szerint a folyamatosan növekvő személy- és teherszállítási igényeknek, másrészt a következetesen végrehajtott, valamennyi üzleti szegmenst érintő költségcsökkentésnek, harmadrészt a csoport légitársaságai (többek közt az Austrian Airlines, a Brussels Airlines, a Swiss) közötti szinergiahatások kiaknázásának köszönhető. Mindezek ellenére nehezen indult a 2010-es év: a rendkívüli tél, a pilótasztrájk és a légtérzár miatt az első hat hónapban összességében még veszteséges volt a cégcsoport. A harmadik negyedév rekordszámai azonban az év első kilenc hónapjára vonatkozóan már 612 millió euróra tornászták fel a nyereséget, ez az előző év hasonló időszakához képest 386 millió eurós növekedésnek felel meg. A csoport árbevétele ebben az időszakban 4 milliárd euróval, 20,2 milliárdra nőtt.


Új régiós igazgató Budapesten

A tájékoztatón bejelentették, hogy a Lufthansa Ofer Kischt (46) nevezte ki új közép-európai igazgatójának, aki a budapesti régiós központból irányítja a társaság, illetve a hozzá tartozó Austrian Airlines, a bmi, a Brussels Airlines és a Swiss International Air Lines értékesítési és marketingtevékenységét. Ofer Kisch 1990-ben csatlakozott a Lufthansa nemzetközi gyakornoki programjához, 1994-ben a tel-avivi értékesítési iroda marketingvezetője lett, 1998-ban pedig a Lufthansa törökországi vezetőjévé nevezték ki. 2003 óta a szakember a társaság izraeli igazgatójaként dolgozott. Az új régiós igazgató Tamur Goudarzi-Pourt váltja, aki a müncheni régióközpont hálózattervezési igazgatójaként folytatja pályafutását a Lufthansánál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.