Cégvilág

Íme, a legkapósabb luxusautó márkák

A luxusautók két legnagyobb piaca (még) Nyugat-Európa és az Egyesült Államok – állapította meg a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (CA-CIB) elemzése kiemelve, hogy Kína egyre nagyobb mennyiséget vásárol a drága presztízsautókból.

Nyugat-Európában a bővülő vállalati flottabeszerzéseknek köszönhetően folyamatos a prémium szegmens növekedése. Az eladások 2012-ben várhatóan elérik a 3 millió darabot a 2000. évi 2,4 millióval szemben, és ezzel az akkori 16-ról 17,2 százalékra nő a prémium kategória részesedése a teljes nyugat-európai autópiacon.

Amíg a prémium modellek piaci részesedésének világátlaga 9,3 százalék, Németországban – a világon egyedüliként – több mint 30 százalékról beszélhetünk. Ez egyben azt is jelenti, hogy a német autóállománynak van a legnagyobb luxuskocsihányada.

Az ebből a szempontból második legerősebb piacon, Nagy Britanniában 22 százalékos ez az arány. Az Egyesült Államokban az értékesítés húzóerejét hagyományosan a bérleti szerződések és vállalati flottaszerződések jelentik, de már jelentkeznek a gazdasági fellendülés jótékony hatásai, és erőteljesen bővül a kiskereskedelmi értékesítés darabszáma is.

Ami az egyre több szempontból megkerülhetetlen Kínai Népköztársaságot illeti, a BMW és a Daimler 2009 első háromnegyedévi teljes árbevétele 5-7 százaléka származott a távolkeleti országból, míg az elmúlt év azonos időszakában már meghaladta a 12 százalékot a CA-CIB szerint.

A J.D. Power összesítéséből pedig az derül ki, hogy 2010 első 11 hónapjában a kínai luxuspiacot az Audi helyben gyártott 6L és 4L – hosszított változata – vezeti 105 és 54 ezer darabbal a 36 ezer darabot eladott BMW 5 előtt. Ezek forgalombővülése 2009 azonos időszakához képest 10, 51 illetve 42 százalékos volt, és a negyedik helyezett Mercedes E-Class forgalma 408 százalékkal emelkedett 29 ezer darabra.

eladás Crédit Agricole Corporate and Investment Bank autó prémium elemzés
Kapcsolódó cikkek