Megújuló. Tegnap lépett hatályba a bioüzemanyagról, azaz a „megújuló energia közlekedési célú felhasználásának előmozdításáról” szóló törvény. E szerint 2020-ra legalább 10 százalékra kell növelni a hazai közúti és vasúti közlekedésben felhasznált üzemanyagokon belül a megújuló forrásból származó energiahordozó arányát. Kis „csalás” persze lesz: az elektromos közúti járművek által felhasznált megújuló energiahordozót 2,5-szeres szorzóval kell figyelembe venni, a hulladékokból előállítottat pedig kétszeressel. Azt, hogy a forgalomba hozott üzemanyagon belül mekkorának kell lennie a megújulók arányának, a kormány háromévenként előre, minden év március 30-ig közli.
Az üzemanyag-forgalmazóknak nyilvántartást kell vezetniük a megújuló energiahordozó beszerzéséről, bekeveréséről és értékesítéséről, s erről havonként jelentést szükséges készíteniük a vámhatóság részére. Utóbbi megajoule-onként 35 forintos bírsággal sújthatja az előírást nem teljesítő forgalmazókat. A bírságból indokolt esetben engedhet is, ám végrehajtót is küldhet, ha a jogos bírságot a forgalmazó nem fizeti ki.
Bencsik János energetikai államtitkár szerint szükség van a közlekedési stratégia energetikai megközelítésű kidolgozására is. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.