Cégvilág

Botrány készül a Facebooknál: Reklám lesz a "like"-okból

A Facebook kapcsán hamarosan újabb személyiségi jogi vita robbanhat ki, hiszen a világ legnépszerűbb közösségi portálja olyan funkciót vezet be, ami a "like-okat" reklámmá alakítja.

A tervek szerint a Facebook reklámként értékesíti a felhasználók döntéseit. Az úgy nevezett szponzorált sztorikat úgy fizetik meg a hirdetők, mint a hagyományos internetes reklámokat, azzal a különbséggel, hogy itt a kattintás számot a "like-ok" száma helyettesíti.

A Facebook ezután azzal segíti a hirdetőket, hogy megmutatja a felhasználóknak, milyen márkákat kedvelnek az ismerőseik. A The Wall IT blog szerint a jelenleg tesztelés alatt álló elképzelés felháborodást kelthet, mivel a portál nem teszi lehetővé a tagok számára a funkció letiltását.

A Facebook egyébként eddig is komoly sikereket ért el a közösségi reklámozás terén, a portálon naponta átlag 10 millió ember "like-ol" egy-egy márkát. Az olyan óriáscégek, mint a Coca-Cola, vagy a Starbucks, több mint 10 millió rajongóval rendelkeznek. A Facebook szerint a szponzorált sztorik bevezetése mind a cégek, mind a felhasználók számára előnyös, hiszen a hirdető pontosabban veheti célba a vásárlókat, míg a fogyasztók az idegen reklámok helyett azokat a termékeket láthatják, amelyeket a barátaik szeretnek. Ráadásul – véli a portál – ez a funkció nem növeli meg az egy felhasználóra eső reklámok számát, csak hatékonyabbá teszi az elosztást.
 

A reklámozási aktivitás emelése rendkívül fontos a Facebook számára, hiszen folyamatosan a befektetők elcsábításán fáradozik, jövőre pedig tőzsdére lép. A Facebook tervei szerint idén több mint 500-ra növelné tulajdonosai számát, aminek első lépése volt az a 1,5 milliárd dolláros, zárt körű kibocsátás, amelyet már lebonyolított a Goldman Sachs.

Mindez azért fontos, mert a hatályos tőkepiaci szabályozás szerint amennyiben a cég tulajdonosainak száma 500 fölé nő, jövő év áprilistól a cégnek részletes pénzügyi beszámolókat kell adnia, a transzparens könyvelés pedig a tapasztalatok szerint az egyetlen ok, amiért egy cég nem szokott tőzsdére lépni. Mivel az 500 fős határ átlépését előre csak tőzsdére menetel előtt szokták bejelenteni az Egyesült Államokban, így szinte biztos, hogy jövőre Facebook-kibocsátás várható

hirdetés rajongó reklám like vásárló közösségi portál Facebook
Kapcsolódó cikkek