Alekszer Mordacsov a korábbi 15 százalékról 20,45 százalékra növelte részesedését a TUI idegenforgalmi konszernben. Az orosz acélmágnás már három éve egyre több részvényt vásárol. Az üzletember egyébként egy vegyesvállalatot működtet a TUI Travellel közösen, célja, hogy a csomagtúrákat népszerűsítse az egykori szovjet tagállamokban.
A TUI szóvivője a lapok érdeklődésére megerősítette az információt, valamint hozzátette, hogy Mordacsov, mikor három éve beszállt a vállalatba, jelezte, hogy hosszú távon gondolkodik. A TUI csoporthoz a klasszikus utaztató vállalat mellett hotellánc és hajótársaság is tartozik. A csoport szóvivője reményét fejezte ki aziránt, hogy Mordacsov az utóbbi két üzletág iránt is hasonló érdeklődést mutat.
Oroszország, s tágabb értelemben az egykori szovjet tagállamok komoly küldőpiaca nem csak Nyugat-Európának, de hazánknak is. Az euromag.ru adatai szerint 2010 első tíz hónapját tekintve 27,4 százalékkal több orosz turista látogatott Magyarországra, ami 316 ezer szállodai éjszakát adott. 2009-hez viszonyítva az egészségügyi üdülőhelyeken 102 ezer éjszakát töltöttek az Oroszországból érkező vendégek, ami 25,5 százalékos növekedés, és a teljes, külföldiek által hazánkban töltött vendégéjszakák számának a 9 százaléka.
Összehasonlításképpen, osztrák szomszédjaink csak 11,3 százalékot tesznek ki a hazánkban eltöltött vendégéjszakákból. Egy átlagos orosz turista 3-4 napot, de az egészségügyi célból ideutazó átlagban 10 éjt tölt el Magyarországon, míg a Budapestet látogatók megelégszenek 2 éjszakával. Az elmúlt év első tíz hónapjában 89,2 ezer orosz turista volt a magyar szállások vendége, s ez a szám nem tartalmazza a magánszálláshelyekre, saját ingatlanba, vagy vendégségbe érkezőket.