Cégvilág

Megállt a barkácspiac esése - Az iparosokra hajt a Baumax és a Praktiker

Stratégiaváltás: bütykölők helyett az iparosokat célozzák meg a szakáruházak

A válság előtt készült terv alapján már második éve működnie kellene egy-egy Baumax áruháznak Szombathelyen, Veszprémben és Békéscsabán, azonban a cég még az idén sem hajtja végre a beruházásokat. Ennek nem csupán az az oka, hogy az osztrák tulajdonban lévő társaság volt az elmúlt két évben a legveszteségesebb a szakmában, hanem az is, hogy nem bérli, hanem saját beruházásban építi fel áruházait. Így ebben az évben csupán a Pesti úti egység 6 millió eurós bővítése fejeződik be, és az áruház alapterülete meghaladja a 12 ezer négyzetmétert. Emellett további 5-6 millió eurót fordítanak a házak korszerűsítésére, átépítésére, a belső felosztás változik, és a szortimentet is megváltoztatták.

„Egy tavaly kezdődött komoly stratégiai váltás közepén vagyunk, amely során az elmúlt évben sok ezer termék árának csökkentése mellett az áruházi eladók létszámát is több mint öt százalékkal emeltük” – mondta a Világgazdaságnak Simonyi András, a Baumax Magyarország Zrt. ügyvezető igazgatója, kiemelve: szakítottak a kereskedelemben általános gyakorlattal, hogy kis mennyiségű akciós termékkel próbálják becsábítani a vevőket. Most a vásárlók nem elveszetten bolyonganak az áruházakban, hanem az eladók ajánlják fel segítségüket.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Praktiker Simonyi András profilváltás Baumax barkácspiac
Kapcsolódó cikkek