Öt év alatt öt metróvonalat építettek Kínában
Az újonnan átadott metróhálózat huszonegy állomása kapott olyan parkolót, amely lehetővé teszi, hogy az addig autót vezetők metrón folytassák útjukat városba.
A nyilvánosságra hozott adatok szerint a beruházás költsége megközelíti a 61 milliárd jüant, vagyis meghaladja az 1950 milliárd forintot. A város az elmúlt öt évben 250 milliárd jüant fektetett út- és vasútépítésekbe, ennek több mint a felét fordították a tömegközlekedés fejlesztésére.
A pekingi metrószerelvények jelenleg naponta több mint 5 millió utast szállítanak. Pekingben csütörtökön 14-re nőtt a vonalak száma, a a kínai főváros tervei szerint 2015-re a vonalak száma eléri a 19-et, hosszuk az 561 kilométert, 2020-ra pedig ezt a távot közel megkétszerezik.
A húszmilliós lakost számláló kínai fővárosban az elmúlt napokban drasztikus intézkedéseket hoztak a már-már elviselhetetlen forgalmi dugók csökkentése érdekében. Ezek részeként például 2011-ben - az eddigi mintegy 7-800 ezer helyett - 240 ezer darabra korlátozzák a kiadható rendszámok számát; táblákhoz csak sorsolás útján juthat a jelentkező. A hivatalos nyilvántartás szerint Pekingben 4,7 millió gépkocsit regisztráltak.


