Cégvilág

Százmillió forint a kistermelők bormarketingjére

Pályázati úton juthatnak támogatáshoz a hazai bortermelők: az Agrármarketing Centrum (AMC) nyílt felhívást tett közzé a magyar borkultúrát, borászatokat, borokat népszerűsítő „helyi kisprojektek” megvalósítására, amire nettó 100 millió forintot különítettek el.
A bor forgalomba hozatali járuléka megfizetésének és felhasználásának szabályairól szóló rendelet módosítása tavaly novemberben lépett hatályba. Ennek nyomán létrejött egy új Bormarketing Bizottság, tagjai borász és marketingszakértők.

Az agrártárca szerint a borászati szervezetek közötti megegyezés hiánya eddig átgondolatlan döntésekhez vezetett. Mostanra égetővé vált a probléma orvoslása, hiszen a bor a magyar agrárium egyik referenciatermékévé válhat.

Pályázni 30 százalék önrész megléte mellett társkiállítóként helyi, regionális és országos rendezvényeken való megjelenés támogatására, valamint publikáció, kiadványkészítés költségeinek hozzájárulására lehet. A beküldött pályázatok szakmai bírálatát a Bormarketing Bizottság végzi. A döntést a szakértői testület által felállított rangsor alapján az AMC hozza meg. 

kistermelők bormarketing mezőgazdaság borászat
Kapcsolódó cikkek