Cégvilág

Tavaly már nem volt olyan biztonságos a repülés

Friss adatok szerint emelkedőben a végzetes légi balesetek száma; csak a turbólégcsavaros és sugárhajtású gépek baleseti rátája 22 százalékkal nőtt- írja hírlevelében a Turizmus Online.

Tavaly előtt 731 főnyi utas és hajózó személyzet vesztette életét majd egy évvel később 828. 2009-ben 1,5 millió járatra jutott egy baleset, mely egy évvel később már 1,3 millióra romlott.

Mindezek ellenére a repülés az új évezred első évtizedében sokkal biztonságosabb, mint a ’90-es években az Ascend szerint. Akkoriban átlagosan 1128-an vesztették életüket balesetben az utóbbi évtized 794-es átlagával szemben. A ’90-es és években ráadásul 700 ezer járatra jutott egy halállal végződő baleset.

Az Ascend szerint a 2010 legborzasztóbb balesetei a következők voltak: Air India Express Boeingjának 158 áldozattal végződő esete Mangalore-ban, a pakisztáni Airblue balesete Iszlámábádban, mely 152 fő halálát okozta, a líbiai Afriqiyah légitársaság Tripoliban lezuhant Airbus A 330-asának 104 áldozattal járó balesete, valamint az Ethiopian Airlines bejrúti eseménye; itt 90 ember halt meg. A fenti balesetek az összes áldozat 65 százalékát teszik ki.

A világ utasforgalmának 90 százalékát szállító nyugati sugárhajtású géptípusok 8, halálesettel végződő balesetet szenvedtek el, 554 áldozattal, mely a 2010-es adatok 70 százaléka.

A nyugati építésű turbólégcsavarosok közül 11 gép balesetében 169 fő vesztette életét.

A biztosítókhoz beérkezett kárigények összege világszerte mintegy 2,15 milliárd amerikai dollárt tett ki.

kárigény turizmus légiközlekedés baleset katasztrófa repülőgép áldozat
Kapcsolódó cikkek