Cégvilág

Folytatódik a "taxi háború" Ferihegyen

A közrend helyreállításában való közreműködésben kérte Pintér Sándor belügyminiszter segítségét a Budapest Airport Zrt. a Ferihegyi taxi-ügyben - mondta Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető társaság kommunikációs igazgatója az MTI-nek pénteken.

Az igazgató hozzáfűzte: "a levél tartalmát nem közölhetem". Hardy szerint - a korábban a ferihegyi drosztokat szerződés alapján használó - Zóna taxijai tilosban parkolnak, dolgozói zaklatják az utasokat és az árban aláígérnek a jelenlegi szerződött partnernek, a Főtaxinak.

Ferihegyen csúcsidőben naponta akár 30-40 ezer ember is megfordul. A BA október 7-én közölte, hogy felmondta az addigi megállapodást a Zóna Taxival, és az ezt követően a repülőtérről üzemelő taxi szolgáltatásra kiírt tender győztese a Főtaxi lett. A taxitársaság 2010. december 7-től végzi a repülőtéri taxiszolgáltatást.

A korábbi tájékoztatás szerint elődjénél olcsóbb, 1 700-5 700 forint közötti tarifákat ígért a Főtaxi és vállalta, hogy a BA előírásának megfelelően az utasok a megrendeléstől számítva legfeljebb 5 percet várakozhatnak az autókra.

A taxisok szerint egyébként Ferihegy nem tartja be a megállapodást, ezért ők a főpolgármesterhez fordultak ez ügyben. Mint arról január 10-én beszámoltunk, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) szerint a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport nem tartja be a taxisokkal kötött megállapodást, ezért a szövetség a főpolgármesterhez írt levelében arra kéri Tarlós Istvánt, hogy járjon közbe a helyzet "normalizálása" érdekében. Ellenkező esetben azt javasolják, hogy a főpolgármester vonja meg a BA-tól a számára ingyenesen átengedett speciális taxiállomások üzemeltetési jogát

Ferihegy tarifa Pintér droszt taxi Főtaxi Budapest Airport Hardy
Kapcsolódó cikkek