A SpotCloud az Economist beszámolója szerint úgy működik, mint minden online piactér. A kihasználatlan kapacitásokkal rendelkező számítógéptulajdonosok felajánlhatják azokat a portálon, a potenciális vásárlók pedig alkudnak rájuk. Az üzemeltető az üzlet méretétől függően 10-30 százalékos jutalékot kér minden lezárult tranzakció után.
A piactér érdekessége, hogy az eladók megőrizhetik névtelenségüket, így az itt lebonyolított üzletek nem veszélyeztetik a résztvevők hagyományos módon kötött szerződéseit. Ráadásul az Enomaly a szolgáltatáshoz nem épített ki egy hatalmas központi infrastruktúrát, ehelyett a Google App Engine nevű hálózatát használja fel a virtuális üzletek lebonyolításához.
A keresőóriás programja maga is a cloud computingra szakosodott, a SpotCloud pedig itt "parkoltatja" az eladásra váró fájlokat, mielőtt azokat áttöltik a leendő vevők számítógépeire.
A SpotCloud az elmúlt hónapokban csak tesztüzemben működött, komoly sikerrel. Egy szórakoztatóipari vállalat például 4 ezer szervernyi kapacitást ajánlott fel, ami egyébként használaton kívül maradt volna, vélhetően azért, mert a cégnek csak az animációs filmek készítésekor van szüksége ekkora kapacitásra.