Tegnap jelentették be hivatalosan, hogy 2011. április 6-tól napi járatot indít New York JFK és Budapest Ferihegy között székmegosztási megállapodás keretében az American Airlines (AA) és a Malév. Kurt Stache, az AA nemzetközi alelnöke elmondta, a téli menetrendben heti négyre szűkítik a járatszámot, majd 2012 tavaszától ismét napi járatot üzemeltetnek. Az alelnök szerint „nem férhet kétség” ahhoz, hogy meg tudják tölteni a repülőgépeiket, erre utalnak az előfoglalási adatok is. A Világgazdaság kérdésére pedig elárulta, amenynyiben valóban kiemelten sikeres lesz a budapesti járat, fennáll a lehetősége, hogy a távolabbi jövőben más amerikai nagyvárosból is indítsanak gépeket Ferihegyre (az American Airlines öt fő amerikai központtal dolgozik, ezek New York mellett Chicago, Dallas, Los Angeles és Miami). Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója a járatnyitás kapcsán kifejezte a reményét, hogy általa Budapest „kapuvá” válhat nyugat felé délkeletről és keletről. A két vezető kiemelte: az üzleti utasok megszerzésére összpontosítanak.
A keddi bejelentés alig pár héttel követett egy másik jelentős járatnyitást: január 17-e óta heti négy alkalommal közlekedik az „ötcsillagos légitársaságnak” aposztrofált Qatar Airways járata Budapest és Doha között, szeptembertől pedig napi egyre sűrűsödhet a járatszám. Ez év tavaszán ezek mellett számos új légitársaság érkezik Budapestre vagy sűríti a járatainak számát. „Rövid időn belül hat új Magyarországra irányuló légijárat indításáról született döntés a Légi Marketing Alap (LMA) közreműködése által, valamint a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-nek és a Budapest Airport Zrt.-nek (BA) a hazánkba irányuló légi forgalom növelését célzó együttműködésének köszönhetően” – összegezte lapunknak Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: a tárgyalások első szakasza lezártnak tekinthető, mivel a lé-gicégek már meghirdették az ez évre vonatkozó menetrendjeiket. Hardy Mihály, a BA szóvivője lapunknak elmondta, jelenleg 40 légitársasággal tárgyalnak, és elsősorban a „fehér foltokat” szeretnék lefedni az új járatokkal, így az európai desztinációk mellett főként a Közel-Keletre, Ázsiára és Észak-Amerikára koncentrálnak. Megjegyezte: az idén már valószínűleg nem lesz újabb járatnyitásról szóló bejelentésük, azonban bíznak abban, hogy a mostani sorozat jövőre folytatódhat.
Míg az MT Zrt. az LMA-val az új járatok indítását segítő marketingtevékenységet végez, addig a BA a légitársaságoknak meghirdetett, többéves kedvezményrendszerével járul hozzá a légi forgalom növeléséhez. Az új járatok idevonzása anyagi érdeke is a reptérnek, hiszen a BA bevételeinek 70-75 százaléka közvetlenül a légi közlekedés kiszolgálásából származik. A BA vezetésének célja, hogy Ferihegy a kelet-közép-európai régió legjobb repülőterévé váljon mind a szolgáltatások minősége, mind az utasszám-növekedés terén. Horváth Gergely szerint ahhoz, hogy további új járatok érkezzenek hazánkba, jövőre mindenképpen szükség lenne megemelni az LMA-ra ez évben elkülönített 300 millió forintos keretet. Hozzátette: az LMA-ra fordított összeg sokszorosan megtérül, konkrétan mérhető eredménye az új járatokkal érkező utazók által a hazai kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számában mutatkozik meg.
Kiemelkedően jól teljesített a Lufthansa és Germanwings is, mindkét német társaság 10 százalékot meghaladó mértékben növelte forgalmát. Emellett a 2010-es adatok azt mutatják, hogy a hagyományos légicégek közül a kínai Hainan Airlines, a Carpatair, az Air France és az Aerosvit, a fapadosok közül az EasyJet, valamint a Jet2.com, a charter-légitársaságok között pedig a Travel Service is jelentősen növelte jegyeladásait a budapesti járatokra.
Tavaly 8,190 millió utas fordult meg Ferihegyen, az idén 8,7 milliót várnak.
Kiemelkedően jól teljesített a Lufthansa és Germanwings is, mindkét német társaság 10 százalékot meghaladó mértékben növelte forgalmát. Emellett a 2010-es adatok azt mutatják, hogy a hagyományos légicégek közül a kínai Hainan Airlines, a Carpatair, az Air France és az Aerosvit, a fapadosok közül az EasyJet, valamint a Jet2.com, a charter-légitársaságok között pedig a Travel Service is jelentősen növelte jegyeladásait a budapesti járatokra.
Tavaly 8,190 millió utas fordult meg Ferihegyen, az idén 8,7 milliót várnak.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.