2 300 Nissant tört össze a cunami - Fotó
A Honda Motor például 113 beszállítója közül több mint negyvennel még szerdán sem tudta felvenni a kapcsolatot. Az iparág mégis az újrakezdésre készül.
Az amerikai autógyártás fellegvárából, Detroitból azt jelentette a Bloomberg, hogy az ottani márkák igyekeznek fenntartani a termelést addig, amíg alkatrész vagy legalább valami információ érkezik Japánból.
Egyebek között a Ford is azok közt a gyártók között van, amelyek a Japán alkatrészgyártóktól függenek, legyen szó mikrocsipről vagy a hibridautókhoz való akkumulátorokról. A 80 százalékig a Panasonic tulajdonában lévő Sanyo szállítja a Ford Fusion Mexikóban összeszerelt hibridváltozatához az akkumulátorokat.
Szerdán a BMW csoport, és a svéd kamiongyár, a Volvo AB még nem tudta megmondani a természerti csapás milyen mértékben sújtotta beszállítóikat – és vevőiket. A kínai Zhejiang Geely Holding tulajdonában lévő Volvo Cars személyautógyár például részegységeinek 10 százalékát kapja japánból, de Per-Ake Froberg szóvivő sem tudta, a gyári készlet és az úton lévő szállítmány felhasználása után mikor kapnak utánpótlást.


