BUX 43,034.16
-1.44%
BUMIX 3,795.71
-0.34%
CETOP20 1,861.71
-1.18%
OTP 8,976
-4.08%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
-3.80%
ANY 1,560
-0.32%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
+0.66%
+2.15%
-0.89%
0.00%
-0.49%
OTT1 149.2
0.00%
-1.80%
MOL 2,886
0.00%
DELTA 38.85
+0.39%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
+0.76%
-1.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Fogd és vidd - Új típusú autókölcsönzőt indít a BNW

Új típusú autókölcsönző vállalkozást indít a BMW, a német gyártó autóit percenként 29 centért lehet kibérelni áprilistól Münchenben.

A bajor fővárosban 300 darab 1-es BMW-t és Minit lehet majd bérelni. A programot később kiterjesztik Berlinre is, ahol 500 autóból álló flottával próbálkoznak az autómegosztás - carsharing - néven ismert üzleti modellel.

A BMW a Sixt autókölcsönző társasággal alapított közös projektcéget a DriveNow elnevezésű vállalkozás üzemeltetésére - közölték hétfőn. "A városokban egyre nagyobb igény mutatkozik a rugalmas közlekedési szolgáltatások iránt" - nyilatkozott Ian Robertson, a BMW értékesítési igazgatója.

A tervek szerint 2020-ra világszerte 1 millió ügyfelet szolgál majd ki DriveNow. A közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonló módon működő szolgáltatás lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik, amelyek használatáért percalapú díjat szednek. A regisztrált ügyfél egyszerűen beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen.

 Elemzők szerint beválhat a BMW és a Sixt számítása: 2016-ra 5,5 millióra nőhet a hasonló szolgáltatást igénylők száma Európában, és összesen 77 ezer gépjárműre - autóra, mikrobuszra vagy éppen robogóra - lehet szükség.

Az újgenerációs kölcsönző rendszer arra a felismerésre épül, hogy változik az autózással összefüggő fogyasztói felfogás, és különösen a fiatalok körében csökken a saját kocsi jelentősége. Ez visszavetheti az autóeladásokat, ugyanakkor új piacokat nyit a gyártók számára.

A BMW mellett a Daimler és a PSA Peugeot Citroen is fejleszt autómegosztó rendszert. A Daimler az Europcar autókölcsönzővel együttműködve indította el 2008-ban a Car2go elnevezésű vállalkozást, a Mu by Peugeot nevű kölcsönző pedig már 14 európai városban működik.


 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek