Cégvilág

Magyarországon a tévé a legfontosabb

A távközlési ügyfelek közül egyre többen váltanak Magyarországon is többes csomagra.

Négy év alatt megduplázódott az egyszerre négy távközlési szolgáltatásra előfizető háztartások aránya Magyarországon. A mobilinternet mind több szolgáltató kínálatában bukkan fel, természetesen a nem mobilos cégeknél általában csak kiegészítő jelleggel.

Egyre kevesebb, alig öt százalék ma már az olyan háztartás Magyarországon, amelyben semmilyen távközlési szolgáltatást nem használnak – állapítja meg a BellResearch jelentése. Ezzel szemben a nagy többség – közel 60 százalék – már legalább három különböző szolgáltatásra fizet elő. A tapasztalatok szerint Magyarországon a legfontosabb a tévé, a jelenlegi csomagok 85 százaléka ezen szolgáltatás köré rendeződik.

A mai világban már természetessé vált a mobiltelefon és az internet használata is, ha gyorsan információhoz szeretnénk jutni, legyen szó friss hírekről, időjárásról vagy közösségi oldalakon megosztott tartalmakról.

A kutatók szerint a lakossági távközlési piac összességében egyre érettebbé válik, egyre jobban telítődik. Így nem meglepő, hogy egyedül a mobilinternet piaca mutatott igazán dinamikus fejlődést az utóbbi egy évben. A vezetékes technológiákon szolgáltató operátorok számára ezért kulcsfontosságúvá vált, hogy megjelenjenek ezen a piacon is, kombinált vezetékes és mobilinternet-szolgáltatást is nyújtó csomagokkal. A hangpiaci bevételek csökkennek, a vezetékes internetben és a fizetős tévészolgáltatásokban azonban még van némi potenciál.

Ebben a környezetben a szolgáltatók egyre inkább csak a versenytársak rovására képesek növekedni, ennek nyomán még erőteljesebb elmozdulás figyelhető meg a többes szolgáltatáscsomagok irányába.

A „csomagolás” részben tehát szolgáltatóoldali kényszer, de egyben keresletoldali elvárás is – mutatnak rá az elemzők. A bevezetése melletti legfőbb érv a háztartások távközlési kiadásainak a csökkentése és az egyszerűbb, átláthatóbb számlázás iránti igény. Az ügyfelek akár havi több ezer forintot is megspórolhatnak egy-egy jól megválasztott díjcsomaggal. A jövőben egyre inkább azok a szolgáltatói modellek lehetnek sikeresek, amelyek képesek a szolgáltatásokat összecsomagolni, nyilvánvalóan a felhasználói igényeket figyelembe véve.

internet vezetékes telefon távközlés tévé
Kapcsolódó cikkek