A forgalomban lévő 300 ezer igazolvány cseréjét már 2009-ben elhatározta az akkori kormány, éppen azért mivel a jelenlegi papír alapú dokumentumokkal nehéz bármiféle nyilvántartást, statisztikát vezetni.
"2009-ben született egy KHEM-rendelet, amiben szabályozták a kedvezményezettek körét és új követelményeket fogalmaztak meg, ezeknek viszont a régi igazolványok nem felelnek meg" - közölte a Menedzserfórummal a MÁV-Start kommunikációs igazgatósága.
Az új rendelet értelmében a nyugdíjas vasutasok igazolványa sem lesz érvényes korlátlan ideig, legfeljebb öt évig, utána pedig meg kell újítani. A kártyák cseréje folyamatos, a MÁV-Start dolgozói a napokban megkapják az új igazolványukat.
"A jelenlegi tervek szerint október elsejétől csak az új igazolványok lesznek érvényesek, a régieket érvénytelenítik" - közölte a vasúttársaság. A kártyák cseréje nem a MÁV kasszáját terheli, hiszen minden igénylőnek be kell fizetnie ezer forint plusz áfát, ami fedezi az előállítás költségét.
Ráadásul az új arcképes igazolványokon lesz egy egyedi vonalkód, amit a jegyellenőr minden utazáskor ellenőrizni tud, így a jövőben pontos adatai lesznek a társaságnak arról, hányszor veszik igénybe a kedvezményt a dolgozók és családtagjaik.
A Széll Kálmán-terv szerint a kormány sokat spórolna a közösségi közlekedése, tegnap pedig Matolcsy György azt mondta, hogy jövőre 45, 2013-14-ben 60-60 milliárddal csökkentik a cég állami támogatását. A pontos intézkedésekről egyelőre kevés információ áll rendelkezésre, de a pletykák szerint a 300 ezer ingyenes utazó vasutas és családja is féltheti a kedvezményét.
A reformcsomag angol ismertetőjében a kormány leszögezi: igazságtalan az a rendszer, mely a vasutasok családtagjainak ingyenes utazást biztosít, ezért ezt el fogják törölni. Ezt hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de innen már nehéz lenne visszatáncolni.