Cégvilág

Brutálisan nőtt a Sziget tulajdonosának vesztesége

Az Est Media Csoport (EMG - korábban econet.hu) konszolidált adózott vesztesége az első negyedévben az előző év hasonló időszakával összehasonlítva 43 százalékkal 223,9 millió forintra nőtt, az árbevétel pedig 22 százalékkal 549 millió forintra esett vissza - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.

A gyorsjelentés a veszteség növekedését azzal magyarázza, hogy a fesztiválszervező EMGEvent üzletágnak, amibe többek között a Sziget Kft. is tartozik, az első negyedévben csak költségei voltak, bevételei a szezonjelleg miatt később jelentkeznek. Az EMGEvent üzletág eredményeivel korrigálva az első negyedévben az adózott veszteség csak 153 millió forint, 3 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

Balázs Csaba, az EST MEDIA Nyrt. elnök-vezérigazgatója a következőképp kommentálta az eredményeket: „A vállalat 2011 első negyedévének végére – az elmúlt évek dinamikus és nagymértékű növekedését követően – komoly, a jövőjét nagyban meghatározó
kihívásokkal kellett szembenéznie, mind a cégcsoport működése, mind a finanszírozása terén. Emiatt aktív reorganizációs lépéseket tervezünk és hajtunk végre, melyhez megvan a finanszírozók támogatása"

Hozzátette "A reorganizáció célja, hogy a rövid vagy középtávon eredménytermelésre nem képes tevékenységek leépítésével és a központi adminisztráció szűkítésével egy stabil üzemi eredmény termelésére képes termékstruktúrát és finanszírozható szervezetet állítsunk fel. A termékszerkezet átalakítása során kiemelten fontos lesz az Event üzletágunkkal (Sziget Fesztivál, VOLT Fesztivál, Balaton Sound) való szakmai együttműködés, illetve az annak fejlesztésében való részvétel, így nem merül fel, hogy a Sziget Kft-ben meglévő részesedésünktől megválnánk.”

Sziget econet.hu est média group 2011 Q1 veszteség
Kapcsolódó cikkek