Cégvilág

Kínai cég a topban - Íme, a kedvenc ruhamárkáink

A BrandZ idén is elkészítette ranglistáját, amelyen többek között a ruházati cégek márkaértékét is sorrendbe állította. A felmérés szerint az elmúlt év gazdasági nehézségeit elsősorban a középmárkák szenvedték meg.

A BrandZ adatai szerint két különböző tendencia érvényesülése alakította a ruházati szektort a tavalyi évben: egyrészt az olcsóbb, de még minőséginek számító brandek törtek előre, másrészt szintén javítottak pozíciójukon a prémium gyártók, ahogy a válságból kilábaló vásárlók ismét éltek a pénzköltségi szenvedélyüknek.

A helyzetnek elsősorban a középre pozícionált márkák itták meg a levét, hiszen sem kedvező árral, sem magas minőséggel nem tudták megtartani a vásárlóikat.

A legerősebb ruhamárkák

1. Nike

2. H&M

3. Zara

4. Ralph Lauren

5. Esprit

6. Adidas

7. Uniqlo

8. Next

9. Hugo Boss

10. MetersBonweA válság miatt ráadásul csökkent a családok költségvetése és ezáltal a fiatalok is kevesebb pénzből gazdálkodtak, így jóval kisebb teret nyertek a ranglistán a fiatalok kedvenc brandjei. Újdonság, hogy most először egy kínai cég, a MetersBonwe is bekerült a top tízbe, igaz, elsősorban a hazai vásárlóerőnek köszönhetően.

A japán Uniqlo pedig egyszerű, de hatásos reklámjainak köszönheti, hogy bekerült a legjobb tízbe. Figyelemre méltó a Hugo Boss teljesítménye: a német luxusmárka erős kínai és amerikai értékesítéssel és 82 százalékos profitnövekedéssel küzdött fel magát a kilencedik helyre. A top tizes listára felkerült és adatot szolgáltató cégek közül a legnagyobbat, 29 százalékot az Esprit bukta, míg a legjelentősebb erősödést, 18 százalékot a Ralph Lauren tudhatja magáénak.

2. H&M

3. Zara

4. Ralph Lauren

5. Esprit

6. Adidas

7. Uniqlo

8. Next

9. Hugo Boss

10. MetersBonwe -->

ruhamárka brandz toplista brand ruházati márka
Kapcsolódó cikkek