BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar csapatok az Eco-marathonon

Hatékonyság. Öt magyar diákcsapat méretteti meg saját tervezésű járművét a Shell Eco-marathon idei európai versenyén, amelyen a járműveknek a lehető leghosszabb távot kell megtenniük egy liter üzemanyag felhasználásával. Az idei mezőnyben a három „veterán” magyar csapat mellett két új hazai induló is lesz.

Holnaptól péntekig 26 országból 222 közép- és főiskola, valamint egyetem csapata mérkőzik meg az energiatakarékos járművek tervezése, építése és tesztelése terén. A helyszín a németországi Eurospeedway Lausitz pálya, ahol 168 prototípus és 54 UrbanConcept jármű üzemanyag-hatékonyságát tesztelik. Ez már a 27. Shell Eco-marathon Europe verseny. „Az idén ismét bebizonyíthatják a tehetséges magyar diákok, hogy összehangolt csapatmunkával és lelkesedéssel óriási rekordokat lehet megdönteni” – mondta Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A verseny jelenlegi rekordját tavaly állították fel: egyetlen liter üzemanyaggal 4896,1 kilométert tett meg az első helyezett csapat. n VG

Csapatok

Team Orca,

Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kar

Kategória: prototípus

Üzemanyag: etanol

Felkészítő tanár: Háber István

Pilóta: Makida László, Hegedüs Réka

A modern autógyártásban is használt alapanyagokat alkalmazzák, az üveg- és szénszálas technológiával ugyanis nagyon sok súlyt megspórolnak.

Kandó-Electric,

Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, Kecskemét

Kategória: prototípus

Üzemanyag: elektromos

Felkészítő tanár: Csorba János

Pilóták: Horváth Viktor,

Szikora Jenő

Az első magyar középiskolás csapat a versenyen. 29 csapat regisztrált az akkumulátoros meghajtású, plug-in kategóriában, így nagy a kihívás.

SAP Racing Team,

Óbudai Egyetem Bánki Donát

Gépész- és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

Kategória: prototípus

Üzemanyag: petrol

Felkészítő tanár: Laky Zoltán

Pilóták: Nagy Dóra, Schleisz Pál

2000 kilométert szeretnének megtenni az új autóval. A hátsókerék-kormányzású, egyedi tervezésű és épített motorú járművet a pilóta köré építették.

GAMF,

Kecskeméti Főiskola

Kategória: prototípus

Üzemanyag: benzin

Felkészítő tanár:

Bagány Mihály

Pilóták: Á. Tóth Kriszta,

Bertalan Éva

A magyar csúcstartó csapat tavaly 1588 kilométert tett meg egy liter üzemanyag felhasználásával, ez valamivel több, mint a Budapest–Párizs táv.

SZEnergy Team,

Széchenyi István

Egyetem, Győr

Kategória: UrbanConcept

Üzemanyag: napenergia

Felkészítő tanár: Varga Zoltán

Pilóta: Zámbó Zoltán

Fejlesztették a töltésvezérlést, bonyolult számítógépes rendszert használnak, megújították a futóművet is. Tavaly pozitív energiamérleggel zárták a versenyt.

Forrás: Shell

Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kar

Kategória: prototípus

Üzemanyag: etanol

Felkészítő tanár: Háber István

Pilóta: Makida László, Hegedüs Réka

A modern autógyártásban is használt alapanyagokat alkalmazzák, az üveg- és szénszálas technológiával ugyanis nagyon sok súlyt megspórolnak.

Kandó-Electric,

Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, Kecskemét

Kategória: prototípus

Üzemanyag: elektromos

Felkészítő tanár: Csorba János

Pilóták: Horváth Viktor,

Szikora Jenő

Az első magyar középiskolás csapat a versenyen. 29 csapat regisztrált az akkumulátoros meghajtású, plug-in kategóriában, így nagy a kihívás.

SAP Racing Team,

Óbudai Egyetem Bánki Donát

Gépész- és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

Kategória: prototípus

Üzemanyag: petrol

Felkészítő tanár: Laky Zoltán

Pilóták: Nagy Dóra, Schleisz Pál

2000 kilométert szeretnének megtenni az új autóval. A hátsókerék-kormányzású, egyedi tervezésű és épített motorú járművet a pilóta köré építették.

GAMF,

Kecskeméti Főiskola

Kategória: prototípus

Üzemanyag: benzin

Felkészítő tanár:

Bagány Mihály

Pilóták: Á. Tóth Kriszta,

Bertalan Éva

A magyar csúcstartó csapat tavaly 1588 kilométert tett meg egy liter üzemanyag felhasználásával, ez valamivel több, mint a Budapest–Párizs táv.

SZEnergy Team,

Széchenyi István

Egyetem, Győr

Kategória: UrbanConcept

Üzemanyag: napenergia

Felkészítő tanár: Varga Zoltán

Pilóta: Zámbó Zoltán

Fejlesztették a töltésvezérlést, bonyolult számítógépes rendszert használnak, megújították a futóművet is. Tavaly pozitív energiamérleggel zárták a versenyt.

Forrás: Shell-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.