Cégvilág

Mennyi megy el idén hazánk reklámozására?

„Aláírták a Magyar Turizmus Zrt. 2011. évre szóló támogatási szerződését, ennek értelmében az idén 5,2 milliárd forint állami forrásból gazdálkodhat a társaság. Ebből az összegből a tervek szerint valamivel több mint 4 milliárdot költünk marketingre” – mondta a Világgazdaságnak Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója.

A kormányzat eredeti tervei szerint 6,5 milliárdot kapott volna a turisztikai marketingszervezet a szakmai munkája finanszírozására, ám ez az összeg a 250 milliárd forintos zárolások következtében 1,3 milliárddal csökkent (az elvonások 2 milliárd forintot érintettek, de az idei tervben szereplő 720 milliós áfatartozását már tavaly sikerült rendeznie a társaságnak).

„A cél az lett volna, hogy megduplázzuk ez évben a marketingre fordítható összeget; ez ugyan nem jött össze, de még így is közel 50 százalékkal nőtt ez a keret” – mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a kormányzat részéről nagy az elkötelezettség az idegenforgalom fellendítése iránt, és ígéretet is kaptak arra nézve, hogy ha a gazdasági környezet megengedi, akkor a most elvont összeget a jövő évben megkaphatják.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

turizmus marketing imidzs ország
Kapcsolódó cikkek