BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Versenyben az utasokért

Szolgáltatásai bővítésével igyekszik minél több utast vonzani a magyar–osztrák GYSEV, de közben költségeit is kontroll alatt tartaná. Tovább csiszolta a menetrendjét, a motorvonattender új időpontjáról viszont még nem döntött.

A kényelmi szolgáltatások fejlesztésével kíván a Győr–Sopron– Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) méltó versenytársává válni a nyugatabbra lévő személyvasútcégeknek. A 2010-ben kezdett programot a korábbiaknál kisebb vagy azokkal azonos költségekkel szeretné elérni. Az eddigi infrastruktúra-fejlesztések a 66 százalékban a magyar állam, 28 százalékban az osztrák államszövetség és 6 százalékban a Strabag SE tulajdonában lévő vállalat szerint meggyőző eredményeket hoztak. Kérdéseinkre Szűcs Viktória, a GYSEV Zrt. kommunikációs szakértője elmondta, hogy az állomások standardizálási programja során peronokat korszerűsítettek, esőbeállókat és kerékpártárolókat építettek. Akadálymentesítették az állomásokat, és parkolóhelyeket is kialakítottak. Az idén folytató-dik a Parkolj és utazz! projekt, melynek a Szombathely–Szentgotthárd vonali része tavaly nyáron befejeződött. 2010 decembere óta Fertőszentmiklós is a GYSEV partnere, és hat pár intercity-szerelvény közlekedik Budapestig. A Magyarországon hiánylétesítménynek számító pelenkázókat a GYSEV már több állomásán kialakította, például Sopronban, Bükön, Csornán és Fertőszentmiklóson. A Nyugat-magyarországi Egyetemen a vállalat kihelyezett személyjegypénztárakat működtet, az idén pedig elindítja a vonatokon elérhető mobiljegyrendszert.

A villamosítás és a pályafelújítások után pontosabb, dinamikusabb és utascentrikusabb menetrendet alakított ki a cég. Egységesített statikus utastájékoztatók mellett a nagyobb állomások többségét felszerelték digitális dinamikus, a kisebbeket hangos utastájékoztatókkal. Az idén minden kocsit és állomást felszerelnek tájékoztató hirdetményekkel. Az IC-vonatokon magyar, angol és német nyelven mondják be az utasinformációkat. A vállalat honlapján lévő vonatkövetés szolgáltatással a győri és a szombathelyi vonalakon közlekedő személyvonatok helyzete percről percre követhető.

A pályafelújításokra és más műszaki rekonstrukciókra 49 milliárd forintot költ a GYSEV. A szolgáltatáskör bővítésének egyik legfontosabb, a céget az európai versenytársakhoz közelebb hozó lépése volt ez, valamint márciustól a Budapest–Sopron vonalon közlekedő intercitykocsik egy részének wifivel való felszerelése. A vállalat igyekszik az utazóközönségnek széles sávú internetszolgáltatást biztosítani, azokkal az uniós törekvésekkel párhuzamosan, amelyek célja, hogy a személyautóktól a tömegközlekedés felé irányítsák az embereket. A vonaton elérhető internettel az utazás ideje értékesebbé tehető.

„A GYSEV kiemelt figyelmet fordít a peronok és a kocsik tisztán tartására. A főleg a regionális vonalakon használt Bhv sorozatú kocsikat az elmúlt években 12 alacsonyabb padlójú Schlieren kocsira cserélte, ezek utastere és padlózata könnyen tisztítható” – fogalmazott a vállalat kommunikációs szakértője. Az osztrák ÖBB-től vásárolt további hat kocsi felújítása még tart. A járműállomány magas életkora miatt folyamatos cserékre van szükség. Az idén további intercitykocsik beszerzésére ír ki a cég pályázatot. A motorvonattender újbóli kiírásán még dolgoznak a szakértői, egyelőre a kihirdetés pontos ideje sem ismert.

Saját lábán áll az év eleje óta a GYSEV Cargo

A GYSEV Zrt. áruszállító leányvállalata, a GYSEV Cargo Zrt. január elsejétől önállóan működik, miután az Európai Unió versenybizottsága az anyacéget korábban a kiszervezésre kötelezte. A GYSEV Cargo osztrák megfelelője, a Raaberbahn Cargo GmbH ugyanekkor alakult. A GYSEV Cargo 2011-es stratégiája a személyszállítási részlegéhez hasonló: szolgáltatásainak minőségével szeretne kitűnni és versenyelőnyhöz jutni a régióban, az árversenyben nem kíván részt venni.

Termékpalettájának bővítését tervezi a társaság a vevőkkel kialakítandó közvetlenebb együttműködés mellett.



Termékpalettájának bővítését tervezi a társaság a vevőkkel kialakítandó közvetlenebb együttműködés mellett. Közelgő tenderek Úgy tudjuk, a GYSEV június vége előtt kiírja az első és másodosztályú IC-k tenderét. Négy egy áramneműt venne a szombathelyi és szentgotthárdi vonalra, és ugyanennyi két áramneműt más vonalaira. A MÁV-nak is meg kell hirdetnie az idén a hetven nagy befogadóképességű elővárosi motorvonat pályázatát, uniós támogatásuk elszámolása miatt.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.