Fogaskerekűt is kínálna a Stadler
Jó eredményeit főleg az emeletes KISS (Komfortabler, Innovativer, Spurtstarker, S-Bahn) vonatainak és az óránként 200 kilométert is megtévő Intercity FLIRT (Flinker, Leichter, Innovativer, Regional, Triebzug) motorvonatainak köszöni, Eddig 669 FLIRT-öt adott el.
A cég svájci telephelyének rendelésállománya 2013-ig biztosított, de az ottani tevékenységnek nem tett jót az erős frank. Inkább németországi leányvállalata teljesített jól, de a magyarországiak is. A pusztaszabolcsi karbantartó a 2010-es évet 1,2 milliárd forintos forgalommal zárta a 2009-es 0,9 milliárd után, adózott eredménye 59 millióról 155 millióra nőtt. A szolnoki, alumínium kocsiszekrényeket gyártó üzem 2,2 milliárdról 3,5 milliárd forintra növelte az árbevételét, 2009-es kis veszteségét pedig pozitívra fordította. A Stadler a MÁV-nak szállított FLIRT-ök kapcsán telepedett meg Magyarországon. Vonatait Pusztaszabol-cson szervizelik, a szolnoki kocsiszekrénygyár pedig az új járművek gyártásába dolgozik be. Utóbbi egység már a bővítést fontolgatja, de szüksége lehet a Stadlernek új karbantartó üzemre is, ha megnyeri a MÁV kelet-magyarországi vonalaira kiírandó motorvonattendert, ahogyan azt reméli.
A csoport más itteni lehetőségeket is vizsgál: egy stratégiai partnerrel indulna az új fővárosi metrópályázaton, s mint a világ egyetlen fogaskerekű-gyártója, azt is figyeli, mikor cserélik le az elöregedett budapesti fogaskerekűeket.

