Ennek alapján a Volkswagen AG megállapodott a GAZ csoporttal, hogy annak Nyizsnyij Novgorod-i gyárában – 2019-ig – évi 110 ezer VW és Skoda gépkocsit szerelnek össze az orosz piac számára. A sorozatgyártás a jövő év végén kezdődik, és addig 200 millió eurós beruházással modernizálják a GAZ-üzem fényezősorát, s egy új karosszériagyártó sort is terveznek. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „Kalugai gyárunk kapacitását is növelni kívánjuk, hogy kellő mértékben részesedhessünk az orosz piacon tapasztalható fellendülésből.”
A General Motors is azon van, hogy bővítse oroszországi termelését. Szentpétervári üzemében 230 ezerre bővíti a Chevrolet- és Opel-kibocsátását a következő öt évben, a GM-Avtovaz vegyes vállalat Chevrolet Niva-gyártását pedig 120 ezerre emelik Togliattiban. A jelenleg közel 200 ezer kocsit gyártó két üzem együttes termelése tehát 350 ezerre emelkedik. A GM arra készül, hogy az alkatrészek 60 százalékát helyben vásárolja, és a motorok, sebességváltók esetében is elérje a 30 százalékot a helyi beszállítói arány. A múlt héten a Ford is bejelentette: termelését megháromszorozza, hogy 2014-re elérje a 350 ezres éves kibocsátását.
Májusban 66 százalékkal, 6 milliárd dollárra bővült az orosz autópiac forgalma a tavalyihoz képest – jelentette az Ernst & Young. Az értékesítési darabszám 48 százalékkal emelkedett. Így a tavalyi 1,97 millió után az idén 2,35 millió gépkocsi eladását várják az elemzők, akik szerint az évtized közepére négymillióra is emelkedhet az utakra kerülő új autók száma.