Cégvilág

Őszre újabb pláza telik meg

A szeptember végi nyitásra legfeljebb 10 százaléknyi üres üzlethelyiség marad a KöKi Terminálban a fejlesztő várakozása szerint. Addigra elkészül a felújított és átépített metróvégállomás is.

A Kőbánya-Kispest metró- és vasúti csomópontban épülő KöKi Terminál bevásárlóközpont kétszáz kiadható kiskereskedelmi területének 80 százaléka már bérlőre talált – egy korábbi közlés szerint 500 négyzetméter felett már nincs üzlethelyiség az épületben –, a fejlesztő R-CO Zrt. várakozásai szerint pedig a szeptember végi nyitásra a kiadottság elérheti akár a 90 százalékot is.

László Márton igazgató egy háttérbeszélgetésen elmondta, hogy az esetleg üres üzletek feltöltésére több technika is létezik. Az R-CO a nyitáskor a bérlőknek az üres üzleteket gyakorlatilag kirakatként rendelkezésükre bocsátja, valamint alkalmazzák majd az úgynevezett pop-up koncepciót is, így a szó szoros értelmében vett üresen tátongó üzlet nem lesz az épületben.

A legnagyobb bérlő az OBI, amely két szinten 12 ezer négyzetmétert bérelt ki. Közepes nagyságú, ötezer négyzetméteres üzletet foglal el a Tesco, s megtalálhatók lesznek a plázákban megszokott márkák is, így ott lesz a Libri, az H&M, a C&A, a Müller, s a Vögele lánc is. László Márton szerint a legnagyobb láncok megjelenése a beruházás sikerességét vetíti előre.

A beruházás összköltsége minden bizonnyal eléri a 40 milliárd forintot. A költségvetés tartalmazza a metró- és a vasútállomáson túl a buszvégállomást, 7000 négyzetméternyi irodaterületet, egy 1900 férőhelyes mélygarázst és egy külön P+R parkoló kialakítását is.
Az igazgató elmondta, hogy a projekt keretében megvalósuló 7000 négyzetméteres irodaterület 65 százalékát már ki is adták. Az irodák bérleti díja havonta és négyzetméterenként 10-11 euró, a kisebb üzletek euróban számolva három számjegyű öszszegért találtak bérlőket négyzetméterenként, a nagyobb kialakítású üzlethelyiségek bérleti díja 20 eurótól indul. Az üzemeltetésről korábban kiderült, hogy a Jones Lang LaSalle látja el a feladatot.

Pop-up koncepció az R-CO-nál

Az Egyesült Államokból indult ez a technika az üresen álló üzlethelyiségek feltöltésére. Lényege az, hogy a kiadatlan egységeket néhány napra, esetleg hétre kisebb butikok foglalhatják el. Az R-CO esetében ez az időszak akár egy-két évet is jelenthet, így a 70-100 négyzetméteres üzleteket független, magyar, általában forráshiányos vállalkozók szerényebb díjazás fejében foglalhatják el, amelyekkel a megállapodott idő után piaci alapon tárgyalják újra a bérleti szerződéseket.


ingatlan kereskedelem pláza iroda köki
Kapcsolódó cikkek