Horvát diadalmenetre készül a Fornetti
Újra belép a horvát piacra a fagyasztott pékáruk gyártásáról ismert Fornetti Holding azután, hogy az év elején szakított a horvátországi piacot ellátó master franchise partnerével – tájékoztatta a Világgazdaságot Szabó József, a társaság ügyvezető igazgatója. A magyar gyártó terméke több ezer kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységbe juthat majd el a Fornettinek speciális bolti berendezéseket gyártó Thermotechnika segítségével. A süteményeket és pékárukat a horvát piacon a jövőben Bonforno néven forgalmazzák a korábbi partnerrel fennálló visszás jogi helyzet miatt – tette hozzá a szakember.
A megállapodás értelmében a két társaság közös céget alapít, a gyártást a Fornetti vállalja, a szállítást és a forgalmazást a Horvátországban kereskedelmi és vendéglátó-ipari gépek eladásával és szervizelésével foglalkozó Thermotechnika végzi majd. Jelenleg a munkatársak képzése folyik, s néhány hónapon belül – várhatóan ősztől – elindul a termékek forgalmazása is.
Szabó József elmondta, a közös céggel azt tűzték ki célul, hogy két-három éven belül piacvezető pozíciót érnek el. A szakember szerint a terv nem tűnik kivitelezhetetlennek, ugyanis a horvát piac gerincét a kisipari vállalkozások adják, így a szinte az egész országot lefedő megoldással elérhető a vágyott státus. A rövid távú elképzelésekről szólva Szabó József elmondta: havi szinten 200-300 tonna fagyasztott terméket szeretnének értékesíteni el. Viszonyítási alapként a cégcsoport vezetője elmondta, Magyarországon a havonta eladott mennyiség 1200-1300 tonnát tesz ki.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.


