BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Érdemes az árcsökkenésre várni - Durva mínusz az LCD tévék piacán

A dél-koreai LG immár másodszor csökkentette a jövő évre vonatkozó beruházási és befektetési (capex) előirányzatát, miután a mobilkészülékek növekvő népszerűségével párhuzamosan jelentősen visszaesett az LCD televíziók eladása.

Az LG negyedével csökkentette a capex mértékét és ezzel négy éve nem látott alacsony szintre esik vissza a beruházásokra fordítandó összeg. A vállalat júliusban már 931 millió dollárral visszavette a capex terveit. A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a gyenge amerikai és európai kereslet hatására az LG szinte biztosan növekvő veszteséget jelent majd a jelenlegi negyedévben és a kilátások a következő kilenc hónapban sem jobbak.

Az LG képernyőket gyártó üzletága a hivatalos közlés szerint 2,8 milliárd dollár értékben fektet be jövőre és nem tervezi új gyár építését. A második negyedévben rekord alacsony, mindössze 6 százalékos növekedés produkált az LCD televíziók értékesítése világszerte és a folyamat az év második felében is tart majd. Ezt jelzi, hogy a világ vezető televíziógyártói, köztük az LG mellett a Sony és a Samsung is csökkentik az éves értékesítési terveiket és az árakat is. A 40-42 hüvelykes képátlójú LCD panelek árai 10 százalékkal estek vissza ebben az évben.

A televízió- és PC-értékesítések gyengélkedése komoly fejtörést okoz az LG-nek, hiszen a nagy LCD-panelek 90 százalékát ebben a két termékkörben értékesíti. Médiajelentések szerint az LG ebben a hónapban már 20 százalékkal csökkentette a televízióeladási terveit.

Ugyanakkor az LG profitál is a jelenlegi helyzetből, annyiban, hogy az Apple iPad és iPhone kijelzők egyik fő beszállítója, a mobil eszközök eladásai pedig folyamatosan javulnak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek