BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nagy a baj - A GM vezére is vészjeleket küld

Az Egyesült Államok konjunkturális helyzetének alakulása a világ legnagyobb autógyártóját is aggodalommal tölti el.

Dan Akerson, a General Motors (GM) vezérigazgtója a Financial Times Deutschlandnak nyilatkozva rámutatott: fennáll egy újabb recesszió lehetősége és ez aggodalommal tölti el az autógyártót. A lap véleménye szerint a világ egyik legfontosabb menedzserének számító Akerson vészjeleket küldött az amerikai gazdaságról.

A GM a korábbi közlés szerint a tavalyi 11,5 millió után az idei évben 13-13,5 millió autó eladását tervezi, ugyanakkor a prognózis a jelenlegi gazdasági helyzetben kétségessé vált. Akerson közölte: a becsült eladási szám alsó határával kalkulálnak. A pesszimizmust erősíti az a tény, hogy az amerikai autóértékesítések hónapok óta elmaradnak a várttól, ez pedig a fogyasztók általános elbizonytalanodását jelzi.

A GM helyzete közvetlenül is érinti az amerikai államot, amely jelenleg is az autógyár részvényeinek 26,5 százalékát birtokolja, miután 2009-ben több tízmilliárd dolláros tőkeinjekcióval mentette meg a vállalatot. A csődvédelem után újjáalakított GM részvényeinek árfolyama a 2010-es tőzsdei indulás után 36 dollárig emelkedett, de mostanra 23 dollárig esett vissza. Az elemzők szerint szinte biztos, hogy Washington nem adja fel fennmaradó tulajdonrészét, amíg ilyen nyomott az ár.

Ugyanakkor Akerson szilárdan hitet tett az Opel mellett, mivel – mint mondta – a német márka globális erőt ad a GM-nek, ezért az Opel nem eladó – szögezte le a cégvezér. A csökkentett gyártási költségeknek köszönhetően az anyacég reményei szerint tovább növelheti európai piaci részesedését az Opel és testvérmárkája, a Chevrolet. A jelenlegi 8 százalék helyett 10 százalékkal lenne elégedett a cég, miközben fontolgatják, hogy Európába (is) telepíti a Chevrolet gyártását, amely jelenleg főként Koreában és Oroszországban zajlik.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek